tisdag 23 februari 2016

Tematrio - Äntligen lästa böcker

Dags för Lyrans Tematrio igen. Veckans tema: Berätta om tre böcker ni äntligen sett till att läsa eller om tre böcker ni borde läsa snart!

Jag tror jag får försöka fokusera på det positiva, speciellt nu i bokrea-tider då den olästa högen brukar utökas med ganska många nya. De här tre böckerna har stått lite olika tid i min hylla, men de är alla lästa i år.

1. Det hemliga manifestet av Tom Rob Smith stod oläst i drygt tre år. Detta trots att jag älskade första delen. Denna andra var inte riktigt lika omvälvande, men ändå väldigt bra.

2. Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon köpte jag på bokrean 2013. Jag blev så glad i den här boken att jag faktiskt beställde fyra pocket när jag såg att Bokus hade rea på dem.

3. Den hemliga historien av Donna Tartt är ju något som det alltid pratas om i bokbloggosfären. Köpte den sommaren 2014. Det blir inte flera Donna Tartt för mig.

20 kommentarer:

  1. Det hemliga manifestet låter som en spännande thriller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är väldigt spännande, men som vanligt så förordar jag att man läser serier i ordning. Alltså, i det här fallet, att man börjar med den helt fantastiska Barn 44 :)

      Radera
  2. Svar
    1. Just nu gillar jag henne också, får se om det fortfarande gäller när jag läst de fyra pocket som är på väg hem till mig nu :)

      Radera
  3. Den hemliga historien skulle jag vilja läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad att jag har gjort det, men bra tyckte jag inte att den var.

      Radera
  4. Den hemliga historien läste jag och gillade, men jag älskade den inte sådär jättemycket som vissa andra. Dock tillräckligt mycket för att köpa Steglistan när den kom ut på svenska.

    Just precis samma bok av Dillon har jag oläst i min bokhylla. Jag köpte den på second hand häromåret. Kanske är det dags att läsa den boken i år för mig?

    Det hemliga manifestet låter spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag säger som alla andra som har läst Lucy Dillon: Läs Lucy Dillon :)

      Radera
  5. Ensamma hjärtan och hemlösa hundar läste jag för något år sedan. Det var lite småmysig läsning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror hennes böcker passar att ta till när det har blivit lite för mörk läsning lite för länge :)

      Radera
  6. Tyckte speciellt bra om Dillons Ensamma hjärtan och hemlösa hundar. Provade läsa den hyllade romanen Steglitsan av Tartt, men det gick då rakt inte alls. Tom Rob Smiths Gården har Bokslut gjort mig nyfiken på! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gården ja. den är också grymt bra :) Steglitsan kan jag nog säga att jag aldrig kommer att läsa.

      Radera
  7. Ja, rean är farlig alltså. Jag känner att min TBR-lista kommer växa imorgon med haha X) Men det är det värt. Ensamma hjärtan och hemlösa hundar vill jag verkligen läsa nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, läs Ensamma hjärtan och hemlösa hundar! Den botade min lilla lässvacka :)

      Radera
  8. Jag har läst Tartts bok och minns inte ett dyft av den...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju bara någon vecka sedan jag läste den så jag minns fortfarande lite, men några djupare avtryck har den inte lämnat.

      Radera
  9. Det hemliga manifestet låter intressant! Jag gillade verkligen Gården av Tom Rob Smith och vill gärna läsa mer av honom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är bra, men börja med första delen, Barn 44. Den är ännu bättre :)

      Radera
  10. Barn 44 läste jag, men fortsatte inte sen. Än i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tog ju några år för mig att fortsätta också :)

      Radera