torsdag 9 juni 2016

Hett i hyllan #43

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Den här veckan handlar det återigen om en serie som blivit satt on hold.

2008 fick jag första delen i Tana Frenchs serie om Dublin Murder Squad när jag fyllde år. Jag blev väldigt besviken när jag läste den och ansåg mig klar med Tana French. Sedan började jag bokblogga. Många var de bokbloggare som hyllade hennes böcker. Alltså tänkte jag att jag kanske hade fel.
På mitt årliga sommarbesök i hemstaden Göteborg 2011 köpte jag andra delen. Innan jag hade läst den råkade jag hitta Brottsplats: Faithful place på bokrean 2013 och jag köpte den. Naturligtvis. Efter att ha läst andra delen ändrade jag mig. Det där var bra. Då fick jag ju naturligtvis köpa på mig även fjärde delen, Otrygg hamn, när jag hittade den på en pocketrea eller liknande i oktober 2014.

Innan jag köper femte delen så tänkte jag nog försöka läsa de här två. Hoppas de är bra...

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

8 kommentarer:

  1. Kul idé! Vore kul att hänga på. Ska fundera under dagen.
    För mig är böckerna du visar upp riktiga toppenböcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag skrivit om en oläst bok
      https://riktigare.com/2016/06/09/hett-i-hyllan-john-irving/

      Radera
    2. En av de här böckerna ser ut att få följa med på resan till Irland i sommar :)

      Radera
  2. Det här är en författare som jag hört många prata gott om, men som jag inte läst ännu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, många bokbloggare är ju alldeles tokiga i hennes böcker.

      Radera
  3. Jag är faktiskt lite nyfiken på Tana French. Det är ju så många bokbloggare som har skrivit gott om henne ;)

    Idag skriver jag om en hyllvärmare som är lite het eftersom jag nog kommer slänga mig över den vilken dag som helst: http://lacrimamens.com/blog/hett-hyllan-43.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju lite det som är mitt problem, andra bokbloggare som skriver gott om böcker ;)

      Radera