tisdag 20 december 2016

Top Ten Tuesday: Böcker jag inte skulle ha något emot att Tomten lämnade under min gran


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Ten Books I Wouldn't Mind Santa Leaving Under My Tree (or non-book bookworm items).

Det kommer inte att bli så många böcker till mig i jul, jag har hört från säkra källor att Tomten däremot kommer med en ny läsplatta. Jag är dock ganska säker på att det kommer att ligga minst tre böcker, också, till mig under julgranen.

1. Björnstad av Fredrik Backman
2. Sista vakten av Stephen King
3. En kvinna i blått av Elly Griffiths

Om Tomten läser det här och tycker att jag har förtjänat mer så kommer här några som jag inte hade haft något emot att få.

4. En sång för de döda av Stuart MacBride
5. Blodmåne av Markus Lutteman
6. Advokaten av John Grishamn
7. Förlorat ansikte av Anna Karolina
8. Diabolic av S.J. Kincaid
9. Ensam kvar av Alexandra Oliva
10. Djävulsdoften av Mons Kallentoft

14 kommentarer:

  1. En sång för de döda och Blodmåne har jag läst och gillade båda, men av de två är Blodmåne favoriten för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gissar att jag kommer att skaffa mig båda två. På ett eller annat sätt :)

      Radera
  2. Så är det, har inte stora förväntningar på böcker i julklapparna faktiskt, men OM han kommer får han ju gärna ha böcker i säcken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade varit trevligt med en överraskning, men jag är ganska säker på att jag kommer att bli väldigt glad för den nya läsplattan :)

      Radera
  3. Tänk att vi inte har någon samma! Nåja, Björnstad tror jag du kommer att gilla ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konstigt... vad har hänt? Jag är lite rädd för Björnstad, det är inte lätt med de förväntningarna.

      Radera
  4. Björnstad önskar även jag mig av Tomten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så jag är inte ensam om att inte ha läst den?

      Radera
  5. Svar
    1. Det kommer att bli så jobbigt att börja läsa den. Det skrämmer mig när förväntningarna är så höga.

      Radera
  6. Björnstad har jag stående i hyllan. En kvinna i blått skulle jag inte heller ha något emot att få. :)

    SvaraRadera