tisdag 10 januari 2017

Top Ten Tuesday: Böcker utgivna 2016 som jag tänkte läsa men inte hann med


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Top Ten 2016 Releases I Meant To Read But Didn't Get To (But TOTALLY plan to).

Jag kan ju erkänna att det är betydligt fler än tio... detta är ett urval.

1. Björnstad av Fredrik Backman
2. Utmarker av Arne Dahl
3. Störst av allt av Malin Persson Giolito
4. Du, bara av Anna Ahlund
5. Mannen som lekte med dockor av Magnus Jonsson
6. Den som finner och Sista vakten av Stephen King
7. Entry Island av Peter May
8. Kall, kall jord av Adrian McKinty
9. Den gode lögnaren av Nicholas Searle
10. Sjuka själar av Kristina Ohlsson

10 kommentarer:

  1. Läst fyra och har fyra på min lista. Innebär det att jag borde sätta upp de andra två också kanske?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror (och hoppas) att alla dessa tio är riktigt bra, men det är väl bara att vänta och se :)

      Radera
  2. Entry Island vill jag också läsa!

    SvaraRadera
  3. Utmarker vill jag också läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju väldigt svag för Arne Dahls böcker och jag vill ju inte komma efter i den här serien också :)

      Radera
  4. Jag har läst Sjuka själar och Störst av allt från dinn lista. Den första blev jag tyvärr lite besviken på medan den andra var jättebra! Björnstad har jag på min lista med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste verkligen hinna läsa dem alla tre i år :)

      Radera
  5. Mannen som lekte med dockorna hann inte heller jag läsa. Entry Island var riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Entry Island är det snart dags för, den ligger i startgroparna nu :)

      Radera