tisdag 28 februari 2017

Låt böckerna beskriva ditt liv


Jag fullkomligt älskar alla sorters enkäter, listor och egentligen allt som kan ha med böcker att göra. Denna lilla roliga sak hittade jag hos C.R.M. Nilsson för evigheters evigheter sedan. Meningen är att man ska besvara frågorna med hjälp av boktitlar som man hittar i sin egen hylla. Jag trodde det skulle vara svårt för att jag inte skulle hitta något alls som passade, men det var svårt av den helt motsatta anledningen. Kanske är det faktiskt så att böckerna i bokhyllan beskriver en...


Är du man eller kvinna?
Immigrantens dotter (Howard Fast)

Beskriv dig själv:
Fjäril i koppel (Zinat Pirzadeh)

Hur mår du?
Långt ifrån död (Peter James)

Beskriv stället du bor på:
Inferno (Dan Brown)

Vart skulle du vilja resa?
Himmel över London (Håkan Nesser)

Beskriv din bästa vän:
En förtjusande man (Marian Keyes)

Favoritfärg:
Himlen i Bay City (Catherine Mavrikakis)

Väder just nu:
En plats i solen (Liza Marklund)

Favoritårstid:
Den sista vintern (Åke Edwardson)

Om ditt liv vore ett tv-program, vad skulle det heta?
Dit drömmar färdas för att dö (Mattias Edvardsson)

Vad betyder livet för dig?
Finnas till (Jerzy Kosinski)

Hur är ditt förhållande?
You had me at hello (Mhairi McFarlane)

Vad är du rädd för?
Vansinne (Dean Koontz)

Dagens aforism?
Gud var här men han har redan gått (Irwin Shaw)

Vilket råd skulle du vilja ge?
Håll drömmen levande (Barbara Taylor Bradford)

Hur skulle du vilja dö?
Sömnen (Ulf Lundell)

Motto:
Allt kan hända (Stephen King)

4 kommentarer:

  1. Kul! Gjorde någon motsvarande för länge sen, men jag sparar den här och gör framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske är samma för det var nog ett par år sedan denna gjordes av alla andra :)

      Radera
  2. Den här hade jag nästan glömt bort :) Men kul att läsa dina svar! Jag blir nästan sugen på att göra om den...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju nästan två år sedan :) Den har sparats länge.

      Radera