fredag 10 mars 2017

Helgfrågan v 10 (9 - 12 mars)

Mia har startat upp Helgfrågan för att vi ska få helg på riktigt och trots att jerkan är tillbaka igen så fortsätter vi väl.

Veckans fråga är: Vilken bok längtar du efter att läsa i vår? (Kan man nu inte bara nämna en, så kan man lista några.)

Ja, se det är ganska många det 😉

Den jag tänker på först är självklart Törst av Jo Nesbø. Den har jag väntat på i fyra eller så. Om den kommer att bli läst i vår tror jag inte, eftersom jag kommer att önska mig den när jag fyller år i maj, men jag längtar efter att läsa den.

Faktiskt är det så att jag läser en sådan bok precis just nu också. Tredje principen av Anna Jakobsson Lund har det skrivits mycket om i snart två år. Nu är det äntligen min tur och ja, den verkar vara så där bra som man kunde tro.

28 kommentarer:

  1. hihi, visst är de ganska många :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill inte gärna säga "för många", men det är nästan på gränsen :)

      Radera
  2. Finns så många böcker man vill läsa :)

    SvaraRadera
  3. Ja det finns ju en hel del böcker man vill läsa! Jag har ju ännu inte läst någon Nesbo.. måste nog ta tag i det ;)

    SvaraRadera
  4. Det finns så många böcker men lästiden räcker aldrig till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar nästan att det gick att köpa tid.

      Radera
  5. Jo, Törst står väldigt högt upp på min önskelista också :-)

    SvaraRadera
  6. Kommer nog många godbitar i vår så det lär bli några nya inköp även om jag försöker beta av mina böcker jag redan äger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser ut som att det släpps en hel del bra i vår, ja :)

      Radera
  7. Jo, och så dyker det sen ofta upp fler nya lockelser som man inte riktigt känt till tidigare också, som om det inte räckte med alla man var medveten om. *suck!*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så är det ju alltid. Det är alltid någon som råkat fått nys om en bok som man själv blir intresserad av.

      Radera
  8. Törst ja den ser jag fram mot också. ;)

    SvaraRadera
  9. Visst är det härligt att längta efter böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, att längta känns bra, rent generellt :)

      Radera
  10. Det var rätt länge sen jag läste något av Jo Nesbø. Kunde faktiskt passa som avbrott till romanceböckerna jag läst på sistone!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nesbø passar alltid, tycker jag :)

      Radera
  11. Jag kommer inte kunna stå emot Törst heller :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det skulle vara väldigt svårt :)

      Radera
  12. Ja jösses, det finns så många man vill läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår inte hur det blev så :)

      Radera
  13. ibalnd får en vänta länge. känner bara till Törst
    den andra författaren är okänd för mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna Jakobsson Lund skulle jag nästan vilja kalla för svensk dystopi när den är som bäst. Väldigt bra bok.

      Radera
  14. På bokmässan kunde man köpa hela serien ganska billigt, men tyvärr gjorde jag inte det.

    SvaraRadera