fredag 17 mars 2017

Lite nytt

Då var det dags igen. Nya böcker har flyttat hem till mina överfulla hyllor.

Borgen av Ellinor Häggström läste jag om på Boklystens blogg och jag blev väldigt glad när författaren hörde av sig och frågade om jag ville läsa. Det var liksom inget att tveka på. Jag menar, en dokusåpa om fem dödsdömda personer som är instängda i en borg, övervakade av kameror. Det kan väl bara bli bra? Tack till författaren!

Den här boken hade jag aldrig hört talas om förrän författaren, Patrik Centerwall, mejlade och frågade om jag ville läsa hans noveller i Minnen av en sång. Jag gillar ju att läsa noveller som smakrensare och den här samlingen lät intressant. Här ska tydligen finnas noveller om hemsökta hus, dubbelgångare och tidsresor. Så fort jag är mellan böcker så ska jag sätta tänderna i denna. Tack till författaren!

Till slut kom jag också iväg för att kolla in rean på rean på Akademibokhandeln. Jag lyckades vara väldigt återhållsam och kom bara ut med en enda bok; Tre män i en båt av Jerome K Jerome. En bok jag varit nyfiken på ända sedan en bokbloggare skrev nästan lyriskt om den (kommer inte ihåg vem). Nu är den äntligen min!

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, hur skulle den historien kunna bli något annat än bra :)

      Radera
  2. Spännande! Får nog spana in de böckerna ;-) Tre män i en båt läste jag i ungdomen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så du har läst Tre män i en båt? Jag hade aldrig hört talas om den förrän för något år sedan :)

      Radera
  3. Borgen verkar mycket intressant. Tre män i en båt har stått på min mentala läslista i decennier.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tre män i en båt har i alla fall flyttat sig från min mentala läslista till min mer fysiska nu. Det är ett framsteg :)

      Radera
  4. Borgen låter intressant, men jag misstänker att det kan vara en bok som låter bättre än vad jag sedan tycker att den är. Så jag avvaktar nog till din recension.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan verkligen bli både bu och bä med en sådan bok, jag hoppas på bä :)

      Radera