fredag 3 mars 2017

Resultat från bokrean

Så har det ju äntligen varit bokrea och som vanligt blev det en del köpt. Helt ärligt så vet jag inte om jag är riktigt klar. Det återstår att se.

På självaste bokreadagen var jag ju bara tvungen att ta en titt i den fysiska bokhandeln. Mitt mål var att komma ut med endast fyra böcker. Tre hade jag bestämt redan i förväg, den fjärde kunde bli en av runt tio olika. Hyresgästerna av Sarah Waters, Marina Belezza av Silvia Avallone och Det slutna ögat av Belinda Bauer har stått på min önskelista väldigt länge så de var liksom solklara. Den fjärde blev Nora Webster av Colm Tóbín, den har lockat mig det senaste året.

På cdon blev det en ganska stor beställning, ändå plockade jag bort säkert lika många innan jag skickade iväg beställningen. Den grymmaste månaden av Louis Penny, Cress av Marissa Meyer, Hud av Mo Hayder, Djävulsdoften av Mons Kallentoft och Står dig ingen åter av Anna Karolina är delar i serier som jag följer. Mannen som läste högt på 6.27-tåget av Jean-Paul DidierLaurent, Sommaren utan regn av Maggie O'Farrell, Disclaimer av Renée Knight och Tillbaka till Black Rabbit Hall av Eva Chase har jag varit nyfiken på ett bra tag nu. Hans Koppel har jag länge velat läsa något mer av så Om döda ont fick slinka ner i varukorgen. Normal av Graeme Cameron lät väldigt spännande.

En liten beställning på Bokus blev det också. Döden kvittar det lika av Anne-Marie Schjetlein, Lycke av Mikaela Bley, I vargars följe av Stef Penney är böcker som jag hört mycket om och nu gav jag upp. Unni Drougge har jag varit jättenyfiken på och när jag hittade Bluffen för bara 19 kronor så... Pumaspår är första delen i Nevada Barrs serie om nationalparksrangern Anna Pigeon och där lyckades jag ju köpa på mig trettonde delen på bokmässan...

14 kommentarer:

  1. Nora Webster tyckte jag mycket om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det var hos dig jag såg den :)

      Radera
  2. Döden kvittar det lika & Djävulsdoften har jag också beställt hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror Malin Fors-serien får vara med i min avsluta serier-utmaning nästa år :)

      Radera
  3. Ja där fanns det både böcker jag läst och gillat, en bok jag inte tog mig igenom och så en del jag vill läsa. Som Hyresgäster som är farligt nära hyllvärmarstatus nu. Jag har inte köpt en enda bok ännu men det kanske blir i helgen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade ju hoppats kunna ta mig till Maxi, men det har inte lyckats än. Det kanske förresten är lika bra :)

      Radera
  4. Du har en del favoriter i den där skörden (Nevada Barr! Marissa Meyer!).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skrek nästan när jag såg första delen i Barrs serie :)

      Radera
  5. Tycker du har gjort en fin fångst på årets rea :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är mycket nöjd och nästan alla fanns på min önskelista så där kunde jag ta bort massor :)

      Radera
  6. Pumaspår gillade jag, samma sak med Det slutna ögat. Cress ska jag låna på biblioteket, älskade Cinder, mer ljummen till Scarlet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Scarlet är ju den som står på tur i den serien, men det dröjer kanske innan den flyter upp överst i högen :)

      Radera
  7. Det känns som om du ändå har varit återhållsam ;) Fast rean är ju inte över en, skriver jag med fasa i tanken. Det finns gott om tillfällen att synda ytterligare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har, till min stora förvåning, varit väldigt återhållsam. Planen var att jag skulle att mig till Maxi också, men det har jag ännu inte lyckats med. Vi får väl se :)

      Radera