fredag 26 maj 2017

Ännu mer för läsplattan och bokhyllan

Det kom ett mejl... visst känns den början igen?

Tidsmaskin av Mårten Dahlrot är en triplett och består alltså av tre korta noveller och om jag har fattat saken rätt så ska det vara något slags science fiction, även om jag faktiskt tycker beskrivningarna låter mer som skräck. Gränsen kan ju i och för sig vara hårfin. Tack till författaren!

En så kallad vinst dök upp, även om det inte var det svar som de ville ha så var det det rätta :) Den lilla bokhandeln runt hörnet av Jenny Colgan ser jag verkligen fram emot att läsa, men först vill jag avsluta hennes serie om det lilla bageriet. Och den urtjusiga bokkassen kommer nog till användning den också. Tack till Massolit!

När det kom en avi så tänkte jag att det kunde vara en av tre böcker, som jag väntade på. Jag hade fel. Det var en överraskning. I paketet låg Den tyska flickan av Armando Lucas Correa. Nu försöker jag övertala sambon om att det verkligen är dags att göra den där resan till Berlin. Även om nu boken utspelar sig även på andra platser, men Berlin ligger ju närmast... Tack till Louise Bäckelin Förlag!

8 kommentarer:

  1. Den tyska flickan fick jag också. Den lät intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den får nog läsas hyfsat snart.

      Radera
  2. Men oj vad avis jag blev på vinsten och så fin tygkasse. Den lilla bokhandel hoppas jag kommer som ljudbok.

    SvaraRadera
  3. Ja, du har nog rätt vad gäller genre-kategoriseringen. Novellen Tidsmaskin har en anstrykning av sci-fi men i övrigt ligger nog skräcken närmre till hands. Hoppas du gillar novellerna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många genrer ligger ju väldigt nära varandra, som sci fi och skräck. Det är ju ganska ofta som de nästan kan bytas ut mot varandra :)

      Radera
  4. Svar
    1. Den är så fin att jag nog inte vågar använda den :)

      Radera