fredag 12 maj 2017

Helgfrågan v 19 (11 - 14 maj)

Mia har startat upp Helgfrågan för att vi ska få helg på riktigt och trots att jerkan är tillbaka igen så fortsätter vi väl.

Veckans fråga är: Vad äter ni? (gärna recept) Vad läser ni? Vad ska ni titta på film/tv-serie, eurovision eller bio? Vad smaskar ni på?

Fredagar är enkelt när det handlar om mat. Då lagas det aldrig något utan det är hämtmat som gäller. Sambon äter alltid pizza. Själv brukar jag växla mellan bakad potatis, kycklingsallad, sushi och hamburgare. Pizza blir det kanske två eller tre gånger om året. Just i dag vet jag inte ännu vad jag vill ha, det känns lite som ett oöverkomligt problem just nu.

Läser gör jag nog inte så mycket i dag, men om jag hinner så blir det En sax i hjärtat av Marie Bengts. Faktiskt en mysig liten pusseldeckare.

Att jag inte har tid att läsa beror på det som är på TV i dag. Hockeyn börjar ju redan 16.15 sedan blir det väl en lugn stund när den är slut och innan Let's dance börjar. I dag är det ju final och jag tror jag håller på Anja, men det är lite win-win för mig i år. Jag gillar dem båda två (eller faktiskt alla tre, var väldigt imponerad av Ellen).

Förmodligen kommer vi att äta upp resten av chokladbollarna, som vi gjorde igår men inte orkade äta upp. Om man orkar så kan det bli lite glass också 😋

I morgon ska vi på kalas i Blekinge så det blir en stund i bilen. Vi hoppas vi får så mycket gott att äta att vi inte behöver mer på hela kvällen. Naturligtvis kommer vi att vara hemma till den där stora, så kallade, musiktävlingen, som tyvärr inte längre handlar så mycket om musik. Kanske inhandlas det lite ostbågar eller liknande ändå.

Så, Mia, tyvärr inga recept från mig för helgens mat, men som av en händelse så finns det en del smaskigt på min matblogg 😉

20 kommentarer:

  1. chokladbollar klarar sig länge :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rent hållbarhetsmässigt klarar de sig nog länge, men annars så... :)

      Radera
  2. Sushi är ju inte helt fel :)
    Bakad potatis är också gott!

    SvaraRadera
  3. Hämtmat är ju inte fel emellanåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, just fredagar passar det bra också, så slipper man känna sig pressad att komma på något gott :)

      Radera
  4. vilken fin matblogg! jag behöver all hjälp jag kan få. matlagning är inte min tekopp

    SvaraRadera
  5. Låter som en riktigt bra helg :-)

    SvaraRadera
  6. Matbloggen ser trevlig ut! :) Här blir det vare sig hockey eller Let's Dance. Ingen i familjen är intresserad. Eurovision får vi se hur det blir men jag tvivlar att någon orkar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Oj, det är ju liksom högtidsstunder här, hockey, Let's dance och eurovision :)

      Radera
  7. Matblogg! Vad spännande, sparar den på mina favoriter för att kolla in lite senare. Matlagning är en favoritsysselsättning... ja, förutom läsa böcker då alltså. ;)
    Trevlig helg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matlagning är riktigt kul, speciellt att prova nya saker :)

      Radera
  8. Jag ska kolla in din matblogg.👍 Hoppas du få en fin helg.

    SvaraRadera
  9. Chokladbollar är gott! Kul med matbloggen, är alltid på jakt efter recept och såg att det finns vegetariska så det blir nog att besöka den fler gånger ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir nog tyvärr inte så mycket vegetariskt där, men ibland händer det ju :)

      Radera
  10. Jag fick chokladbollar idag på morsdag, det var gott!

    SvaraRadera