tisdag 15 augusti 2017

Veckans topplista: Svensk feelgood

Vi är många som nästan har gett upp Top Ten Tuesday, eftersom ämnena har blivit konstigare och konstigare. Eller bara repriser. Därför blev glädjen stor när Johannas deckarhörna bestämde sig för att starta upp en egen, svensk, variant. Det tackar i alla fall jag för.

Veckans tema: Svensk feelgood

Bra tema! Trots att jag nog faktiskt får svårt att hitta fem stycken, men vi kör väl...

1. Mitt hjärta går på av Christoffer Holst
2. Du glädjerika sköna av Sara Olsson
3. Manglade dukar och vikta servetter av Ewa Klingberg
4. Läsarna i Broken Wheel rekommenderar av Katarina Bivald
5. Sonjas sista vilja av Åsa Hellberg

Nej, men se där... det var ju inte speciellt svårt att få ihop fem. Jag hade till och med fler på lager.

30 kommentarer:

  1. Tre samma :-D Då är det bara att kolla upp de två andra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa Hellberg var en oväntad pärla :)

      Radera
  2. Har varit sugen på Läsarna i Broken Wheel rekommenderar, men inte tagit tag i den. Kanske dags nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte den var precis så där mysig som jag vill att den här typen av böcker ska vara. Och så handlar den ju om böcker :)

      Radera
  3. Mitt hjärta går på måste jag läsa snart!

    SvaraRadera
  4. Kul att se din lista (och att vi tänker lite lika) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar ju som att svensk feelgood är en lite begränsad genre. Många samma författare/böcker :)

      Radera
  5. Tyckte att detta tema var rätt svårt, insåg att jag mest läser feelgood av utländska författare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade nog lite lättare, läser ju väldigt mycket svenskt :)

      Radera
  6. Mitt hjärta går på och Manglade dukar är jag nyfiken på. ;)

    SvaraRadera
  7. Har bara läst nr 3 och 4 av dina feelgoodböcker.

    SvaraRadera
  8. Nummer 1 och 3 finns även på min lista och nummer 4 står i bokhyllan och väntar på att bli läst.

    SvaraRadera
  9. Åsa Hellberg och Christoffer Holst fick vara med på min lista också, men inte med samma böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har ju skrivit en del båda två och jag vet med säkerhet att jag kommer att läsa fler av dem.

      Radera
  10. Ewa Klingbergs bok har jag tänkt läsa, men jag måste läsa en del andra böcker först. Och nu blir jag faktiskt nyfiken på de övriga också, jag som inte brukar läsa svensk feelgood :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svensk feelgood passar nog mig mycket bättre än amerikansk. Den svenska är inte riktigt lika glättig :)

      Radera
  11. Mitt hjärta går på tyckte jag jättemycket om!

    SvaraRadera
  12. Klingberg står på min TBR - lista. och Katarina Bivald står i min hylla. de andra har jag inte läst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du snart kommer först i kön på Klingbergs bok :)

      Radera
  13. Har inte läst någon av de du skrivit om. Det är verkligen länge mellan gångerna jag läser feel good.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste betydligt mer feelgood förr, men jag tror det kan vara så att jag håller på att hitta tillbaka igen :)

      Radera
  14. Femman har jag läst och tyckt om men de övriga , ja de står i bokhyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du bra läsning att se fram emot :)

      Radera
  15. Jaha se där, visste inte att nr 4 var svensk :) Den har jag framför mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag trodde inte heller hon var svensk, förrän alla recensioner började dyka upp :)

      Radera