tisdag 19 september 2017

Veckans topplista: Höstkänsla

Tisdag igen. Veckans värsta dag, men något som gör den lite roligare är Veckans topplista som Johannas deckarhörna startat upp.

Veckans tema: Höstkänsla

Det här blir ju svårt... först måste jag ju bestämma mig för på vilket sätt boken ger höstkänsla. Innehåll eller utanpåverk. Eftersom jag inte minns när en bok utspelar sig (nästan aldrig i alla fall) så får det bli omslag. Det blir fokus på mörkt och dystert av den enkla anledningen att jag tydligen inte har så många omslag med färgrika höstbilder.

1. En sannolik historia av Karin Alvtegen
2. Ni älskar dem inte av Belinda Bauer
3. Kvinnan i svart av Susan Hill
4. Höstoffer av Mons Kallentoft
5. Levande och döda i Winsford av Håkan Nesser

34 kommentarer:

  1. Jag hade också problem att bestämma mig för tolkning, men omslagen vågade jag mig inte på ;-)

    SvaraRadera
  2. Kvinnan i svart känns väldigt höstig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ganska säker på att det var höst i boken också, i alla fall så var det väldigt mycket dimma :)

      Radera
  3. bra tips, vackra omslag, gillade Kvinnan i svart av Susan Hill

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Kvinnan i svart är en riktig skräckklassiker :)

      Radera
  4. Har bara läst Mörk jord av Bauer, vill gärna läsa mer av henne.

    SvaraRadera
  5. Höstoffer fick finnas med i min lista också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju ganska tydligt att den är en höstbok :)

      Radera
  6. Höstoffer finns på min lista också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den passar ju väldigt bra den här veckan :)

      Radera
  7. Hösten är verkligen en deckarårstid ser jag. Och varför inte...

    SvaraRadera
  8. vi fick ju tolka lite fritt. känner också att jag skulle kunna läsa deckare i höstvädret

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kändes som att omslag blev enklast :)

      Radera
  9. Riktigt höstiga omslag!
    Kvinnan i svart har jag läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte de kändes rätt :) Kvinnan i svart är en bra bok.

      Radera
  10. Bra val tycker jag! Kvinnan i svart ser sådär typiskt "höstruggig" ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kvinnan i svart är en perfekt, ruskig höstbok.

      Radera
  11. Kvinnan i svart och Belinda Bauers böcker är spännande. Dina böcker passar bra på hösten.

    SvaraRadera
  12. Men där prickade du in riktigt höstliga omslag.

    SvaraRadera
  13. Höstlig lista du fick till. Levande och döda har jag lyssnat på. Skönt att en fick tolka fritt, gjorde det lite enkelt för mig samtidigt som det blev svårt. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fria tolkningar är bra, även om man ibland gör det svårt för sig. Levande och döda är bra.

      Radera
  14. Det var verkligen höstiga omslag :)

    SvaraRadera
  15. En sannolik historia ser ju mysig ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är mysig, den är inte någon deckare så där finns inga mord eller liknande :)

      Radera
  16. Levande och döda i Winsford tyckte jag mycket om.

    SvaraRadera