fredag 8 december 2017

Me go bananas

Veckan började så lugnt och stilla...

Först kom O helga natt av Sara H Olsson och det är fortsättningen på Du glädjerika sköna. Nu är det tydligen dags att fira jul. Jag hoppas faktiskt kunna få den här läst nu, annars måste den ju vänta till nästa år och det vore ju synd. Tack till Sara och Bokförlaget SOL!

Sedan kom det en e-novell från Swedish Zombie, Felice av Lupina Ojala. Jag älskar deras nyhetsbrev 😃 Och du som gillar skräck, kolla in den nya gruppen på Facebook, Bårhuset. Tack till Swedish Zombie!

På torsdagen kom det en väldigt stor överraskning från ett förlag som jag mig veterligen aldrig har haft att göra med. Fyrmästaren av Anna Ihrén är något så spännande som en deckare från Smögen. Det är ju en miljö som går hem hos mig. Tyvärr så är det fjärde delen i en serie, men det ska nog lösa sig. Förmodligen läser jag den utan att första läsa de tre tidigare :o Tack till Mima!

Där trodde jag att det var slut med överraskningar, men på fredagen kom det minsann två till; En mors bekännelser av Kelly Rimmer och Blackmoore av Julianne Donaldson. Den förra är jag väldigt nyfiken på, i alla fall författaren, den senare tror jag faktiskt inte att jag har hört talas om förut. Kanske ligger den lite utanför min vanliga genre, men det är faktiskt kul att läsa annat ibland. Tack till Louise Bäckelin Förlag!

Och sedan kom då syndafloden. Eller snarare kanske synderna från Black Friday. Jag vill till mitt försvar säga att jag faktiskt plockade bort ganska många från varukorgen innan jag skickade beställningen. Många av de här är delar i serier som jag följer och en kvalificerad gissning är att en del av dem kommer att dyka upp i någon framtida Finish That Series Challenge. Uppifrån och ner:
En sång för de döda av Suart McBride, Bron av Stephen Booth, Vår egen lilla hemlighet av Ninni Schulman, Ensam kvar av Alexandra Oliva, Fartblinda av Carolina Neurath, I en mörk, mörk skog av Ruth Ware, Änkan av Fiona Barton, Murder bag av Tony Parsons, Begrav dina döda av Louise Penny, Den siste pilgrimen av Gard Sveen, Barn nr 8 av Kim van Alkemade, Offermossen av Susanne Jansson, Problemet med får och getter av Joanna Cannon, Förlorat ansikte av Anna Karolina, Livet, motorcyklar och andra omöjliga projekt av Katarina Bivald, Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan, Svara om du hör mig av Ninni Schulman, På väg mot döden av Stephen Booth, Ett ohyggligt avslöjande av Louise Penny och Sonjas hemlighet av Åsa Hellberg.

8 kommentarer:

  1. Du lär ju inte bli utan något att läsa i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte de närmaste åren åtminstone :)

      Radera
  2. Wow, en rejäl massa böcker.

    SvaraRadera
  3. Vilken hög! Du shoppade verkligen loss på Black Friday! :) Men, så är det ju alltid kul med bokpaket också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte helt säker på vad det var som hände där, men jag kunde bara inte hejda mig.

      Radera
  4. Jag är glad att jag lyckades avhålla mig från att kika in på Black Friday vad det gällde böcker. Misstänker att jag kunde ha syndat en hel del, jag med. Men det är alltid kul att få öppna det där stora paketet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror jag måste har haft något slags uppdämt behov av att köpa böcker. Det fanns inte en chans att jag kunde stå emot det :)

      Radera