söndag 14 januari 2018

Kaosutmaning 2018

Efter moget övervägande (nåja) så har jag till slut bestämt mig för att hoppa på även Kaosutmaningen i år. Senast jag var med var faktiskt 2014 och hur det än är så brukar den ju faktiskt inte ställa till med några problem. I år är det Fröken Christina som har sammanställt punkterna.

Kaosutmaning 2018 går ut på att mellan 1 januari och 31 december 2018 pricka av minst 20 av de 35 punkterna. Varje bok får bara förekomma en gång på listan.

1. En bok vars titel består av 7 ord
2. En bok vars titel innehåller ett personnamn
3. En debutbok
4. En bok som även finns som film eller tv-serie
5. En grafisk roman
6. En novellsamling
7. En klassiker
8. En bok med en siffra i titeln
9. En bok av en författare som kommer från Asien
10. En bok av en författare som kommer från Afrika
11. En bok av en författare som kommer från Sydamerika
12. Läs om en gammal favoritbok
13. En bok med en blomma på omslaget
14. En bok du inte läst från en författare du älskar
15. En förbjuden bok
16. En bok under 150 sidor
17. En bok med en karaktär med samma yrke som du
18. En bok från biblioteket
19. En bok du läste som ung
20. En bok om en resa
21. En bok som inte utspelas i en stad
22. En bok på engelska
23. En bok som har fått beröm i en bokblogg
24. En bok med många berättarröster
25. En bok av en författare som skrivit över 20 verk
26. En bok i en genre du vanligtvis inte läser
27. En bok publicerad före år 2005
28. En bok vari det inte finns någon telefon
29. En bok vars titel består av endast ett adjektiv
30. En bok med idrottsanknytning
31. En bok med en månad i titeln
32. En bok skriven av ett författarpar
33. En bok med ett av de fyra elementen i titeln eller på omslaget
34. En Augustprisvinnare
35. En bok från 2018

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag brukar ha svårt att komma ihåg att pricka av, men jag ska göra mitt bästa :)

      Radera