lördag 27 januari 2018

Läsplanering februari 2018

Februari är ju en kort månad så jag har försökt hålla ner sidantalet lite. Jag ska ju dock åka tåg i flera timmar och vara på läsretreat en helg så kanske blir det mer läst än vad jag tror. Eller mindre 😁

Metro 2034 av Dmitrij Gluchovskij. Hyllvärmare. Vi möts igen.
Fågelbarn av Christin Ljungqvist. Hyllvärmare. Finish That Series Challenge.
Gargoylen av Andrew Davidson. Hyllvärmare. Boktolva
Vindsjälar av Mons Kallentoft. Hyllvärmare. Finish That Series Challenge.

14 kommentarer:

  1. Läsretreat? Det lät ju härligt! I sällskap eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är sjutton stycken bokbloggare och andra bokälskare :) Det är första gången jag ska med så jag har skyhöga förväntningar, men vad kan gå fel med det liksom :)

      Radera
    2. Åh, det har jag missat! Någon gång vill jag åka på sån... Hur sprids det? (om jag får fråga)

      Radera
    3. Det brukar komma upp i Facebook-gruppen Bokbloggare, där är väl du med? Jag missade alltihop förra året och blev så grymt besviken och sugen så nu måste jag ju bara med :)

      Radera
  2. Läsretreat! Bara ordet. Och sedan när du beskriver vad det innebär låter det ju ännu mer fantastiskt. Hoppas att du kommer att rapportera på IG och här om hur det var?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog fullt möjligt att det kan komma ett inlägg om detta :) Lite mellanrapporter på Instagram är nog tänkbart det också, men jag ska ju läsa :) Och äta, tydligen :)

      Radera
  3. Ska bli spännande att se vad du tycker om Gargoylen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att du är en av orsakerna till att jag köpte den :)

      Radera
  4. Hyllvärmare är mitt tema också! Och jag skulle kanske också släpa med Metro 2034, jag vet att den står i en bokhylla nånstans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hyllvärmarna tar liksom aldrig slut. Vilket i och för sig kan vara bra, men de behöver ju inte vara så många. Metro 2034 är faktiskt en tunn bok, bara lite drygt 300 sidor. Nu har jag inte kollat hur liten texten är (har den i pocket), men... :)

      Radera
  5. Metro 2034 verkar finnas på allas listor... :-) Jag måste också läsa den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Metro 2034, eller Metro 2033, eller Metro 2035 :) Det finns ju tre :)

      Radera
  6. Läsretreat låter härligt :) Hoppas du kommer tycka om Fågelbarn! Jag blev ju lite besviken på den, om jag minns rätt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske är det något jag måste åka på varje år sedan :) Nu sänkte du i alla fall mina förväntningar på Fågelbarn, så nu kanske jag gillar den mer ;)

      Radera