tisdag 2 januari 2018

Top Ten Tuesday: Nya författare jag läste under 2017


Tisdag igen och återigen hänger jag på Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Top Ten New-To-Me Authors I Read In 2017.

Samma tema som i Veckans topplista alltså... Jag fortsätter på samma lista då och även här med endast svenska författare. De här författarna ska jag med glädje läsa fler böcker av.

1. Anna Jakobsson Lund
2. Christoffer Holst
3. Josefine Sundström
4. Carina Bergfeldt
5. Ewa Klingberg
6. Åsa Hellberg
7. Peter Barlach
8. Emanuel Blume
9. Marie Bengts
10. Katarina Bivald

6 kommentarer:

  1. Spännande lista. Bara Holst jag hört talas om tidigare, måste kolla upp det här lite mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mycket feelgood där, underligt nog. Jag verkar ha haft ett stort behov av det förra året :)

      Radera
  2. Håller just på med Marie Bengts En sax i hjärtat. Verkligen en bok i min smak, hoppas det kommer en uppföljare snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte den var lite för lång, men annars var den riktigt bra.

      Radera
  3. Åsa Hellberg och Marie Bengts läste jag också för första gången. Av Åsa Hellberg var det Sonjas andra chans som jag läste, alltså sista delen i serien. Boken med rymddräkten fick jag också förfrågan om, men tackade nej eftersom jag inte hade tid då. Får se om det blir mer tid i år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har skaffat mig andra delen om Sonja nu, men det kanske dröjer ett tag innan jag läser den. Nomadplaneten (rymddräkten) var oväntat bra. Jag är inte speciellt bortskämd med bra svensk science fiction :)

      Radera