fredag 30 mars 2018

Fantastik!

Ibland så dyker det upp nyheter även hos mig.

En jag glömt att visa upp är Caradrius av Henrik Johansson, en kort liten novell som vann Fantastiknovelltävlingen 2017. Den har jag faktiskt redan läst. Tack Henrik!

Oskar Källner, en av mina favoritförfattare, hör av sig med med jämna mellanrum och undrar om jag är intresserad av vissa böcker. Undantagslöst så är jag det. Så även den här gången. Bortom portalen II är en antologi med noveller i genrerna skräck, fantasy och science fiction. Passar mig som handen i handsken. Tack Oskar!

4 kommentarer:

  1. Ska bli kul att se vilka som blir dina favoriter i Bortom Portalen. Jag har en solklar favorit den här gången, även om jag såklart verkligen gillar de flesta andra också. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara läst de tre första än så länge, men jag skulle verkligen bli förvånad om inte Revan blir min favorit. Bättre än så där blir det liksom inte :)

      Radera
  2. Caradrius lyssnade jag klart på igår och Bortom Portalen ska jag börja läsa inom kort :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bortom portalen har börjat otroligt lovande :)

      Radera