fredag 29 juni 2018

Läsplanering juli 2018

Dags att ta tag i planeringen för juli. Då blir det två veckors semester, med ett besök "hemma" i Göteborg. Jag ska göra mitt bästa för att anpassa läsningen så rätt bok läses där.

Märkta för livet av Emelie Schepp. Hyllvärmare. Sist på serien.
Sommar i det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan.
5:e Moseboken av Christina Larsson. Hyllvärmare.
Enders spel av Orson Scott Card. Hyllvärmare. Boktolva.
Ett ufo gör entré av Jonas Gardell. Hyllvärmare. Finish That Series Challenge.

9 kommentarer:

  1. Colgan ska jag hämta på biblioteket

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hela serien av Christina Larsson och de böckerna har stått i väldigt många år, men nu är det dags :)

      Radera
  2. Ska bli intressant att se vad du kommer att tycka om Enders spel! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg ju filmen för några år sedan och den var helt okej. Boken brukar ju vara bättre :)

      Radera
  3. Läst tre av dina och kan varmt rekommendera Ett ufo gör entré :) Sommar i det lilla bageriet på strandpromenaden är inte lika bra som första boken, men bjuder på mysig läsning, och Märkta för livet tyckte jag oväntat mycket om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det verkar som att jag kommer att få en väldigt bra läsmånad :) Tjuvstartade med Colgans bok igår och den passar mig väldigt bra just nu, behöver något lättsmält och mysigt :)

      Radera
  4. Gardells bok läste jag för många, många år sedan. Tyckte om den då. Hoppas den klarat tidens tand och att du också kommer att gilla den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte ju väldigt mycket om En komikers uppväxt så jag tror att det kan finnas hopp även för den här.

      Radera