tisdag 5 juni 2018

Veckans topplista: Böcker jag vill läsa i sommar

Tisdag igen. Då är det som vanligt dags för Veckans topplista som sköts av Johannas deckarhörna.

Veckans tema: Böcker jag vill läsa i sommar.

Alla? Nej, det går ju, men frågan är ju vad jag vill... Det är svårt att bara plocka ut fem stycken, men jag gör ett försök.

1. En helt vanlig familj av Mattias Edvardsson
2. Sommar i det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan
3. Lånat silver och krossat glas av Ewa Klingberg
4. Aldrig ensamma av Anna Jakobsson Lund
5. Polarnatt av Frida Skybäck

26 kommentarer:

  1. Colgan vill jag nog läsa, perfekt sommarläsning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sparat den för att läsa nu i sommar :)

      Radera
  2. Lilla bageriet kunde jag kanske tänka mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den passar nog på sommaren, men det är andra delen så börja hellre med den första :)

      Radera
  3. Två av dina böcker har jag läst och jag planerar att läsa Lånat silver. Den är dock inte med på min lista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var omöjligt att få plats med alla böcker på listan :)

      Radera
  4. Mattias Edvardsson är jag nyfiken på - har inte läst något av honom, men har hört mycket gott. Kanske får bli en sån också i sommar då :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, ja, du måste läsa något av honom.

      Radera
  5. Har förstått att Colgans böcker verkar vara riktiga sommarböcker. Får nog ge dem en chans. Trevlig läsning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt underhållande, mysigt och lättläst :)

      Radera
  6. En helt vanlig familj vill jag också läsa. Aldrig ensamma kände jag inte till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aldrig ensamma är andra delen i en trilogi. Första delen är fantastiskt bra, jag hoppas den här andra också ska vara det :)

      Radera
  7. En har jag läst och en annan läser jag nu. Övriga ser också spännande ut, och jag måste ju verkligen ta mig i kragen och läsa någon bok av Jenny Colgan nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du måste nog vara på rätt humör för Colgan, annars kan det nog bli irriterande :)

      Radera
  8. Har just läst första boken om det där bageriet, lätt och underhållande - men vill jag verkligen ha fler???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du tvekar så är det nog inte dags än ;)

      Radera
  9. Lånat silver och krossat glas kommer jag att läsa i sommar. Colgans bok och Polarnatt har jag läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kände lite att det är för många böcker jag vill läsa i sommar :)

      Radera
  10. Polarnatt var superbra, ja hela serien.

    SvaraRadera
  11. Polarnatt har jag i varje fall läst, liksom första delen i serien, bra båda. Tredje och avslutande delen (Midnattssol) lär ju ha utgivningsdatum i september.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första delen var väldigt bra och extra bra blev det för att den utspelade sig i Lund :)

      Radera
  12. Edvardssons bok är jag lite nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med all rätt. Det är det enda jag har att säga ;)

      Radera