fredag 17 augusti 2018

Tio snabba augustifrågor

Väldigt lägligt så kom Johannas deckarhörna med en liten augustienkät. Jag hänger på...

Nya höstböcker eller hyllvärmare?
Ojdå. Förhoppningsvis blir det både och, men det är ju många spännande som släpps nu i höst.

Kräftor eller surströmming?
På allvar? Är detta ens ett val?

Läsplatta eller fysisk bok?
Jag gillar verkligen min läsplatta, men pappersböcker alltså...

Svenska författare eller utländska?
Jag läser nog faktiskt mest svenska författare.

Bullet journal eller vanlig kalender?
Jag önskar att bullet journaling skulle passa mig, men jag har så otroligt svårt att "göra fint". För mig gäller funktion före form.

Crimetime Göteborg eller bara Bokmässan?
Jag tyckte det var bra när Crimetime var på Gotland, inte alls samtidigt som Bokmässan. Jag tycker inte att det ena borde utesluta det andra.

I soffan: Netflix eller vanlig TV?
Det brukar nog faktiskt mest bli vanlig TV. I alla fall på vardagskvällar när slötittning gäller.

Deckare eller feelgood?
Jag läser gärna båda, men om jag måste välja så...

Äppelkaka eller blåbärspaj?
Äppelkaka med vaniljsås 😋

Nytt från bokaktuella Stephen King eller Bengt Ohlsson?
Igen? Det här är ju en icke-fråga...

14 kommentarer:

  1. svt erbjuder bra filmer varje dag, om man hinner titta för alla böcker som väntar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt nog så har SVT Play inte riktigt den typ av filmer som jag tittar på :)

      Radera
  2. Just nu blir det mer serier på play men följer ett par på Netflix - det brukar pendla lite under året om det blir play, Netflix HBO eller annat. När hösten är i antågande så lär det väl också bli fler serier en vill se och så allt en vill läsa... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. TV-serielistan börjar bli lång den också :) HBO har vi inte, än, men vi är på gång med den.

      Radera
  3. Det verkar som de flesta föredrar pappersböcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det behövs nog ett generationsskifte för att ändra det :)

      Radera
  4. Ryktet säger att det faktiskt finns folk som tuggar i sig surströmming. Frivilligt... Kul att läsa dina svar! Ha en fin helg 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt träffat minst en som erkänt surströmmingsätande. Egentligen var det en hel familj :)

      Radera
  5. Nu blev jag grymt sugen på vaniljsås!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kanske får man ta och slänga ihop en paj så man kan få lite vaniljsås :)

      Radera
  6. Jag har förberett mitt svar på måndag. Ser vissa likheter ;-)

    SvaraRadera
  7. Jag är också Team vanlig kalender! :)

    SvaraRadera