torsdag 8 november 2018

Hett i hyllan #169

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Vi är fortfarande kvar i juni 2015.
Ännu en Jonathan Tropper här alltså. Av någon anledning har jag köpt på mig några stycken...

Plan B är hans debutroman, även om den släpptes på svenska senast av de böcker jag har. Jag brukar inte gilla att läsa "baklänges" för helt ärligt så är det inte så ofta som debuter brukar vara bra skrivna. Att liksom gå tillbaka till nybörjarfelen (om man läst senare böcker) känns helt enkelt inte bra. I övrigt så låter väl denna ungefär samma som hans andra; lite halvtokig och ironisk.

Så här står det på baksidan:
Bens kompisgäng lämnade college med storslagna drömmar. Nu ska de fylla 30, och inget har blivit som de tänkt sig. Ben ska skilja sig, Lindsey är arbetslös, Chuck är fortfarande en clown och Alison är olyckligt kär i samma kille. Den femte personen i gänget, Jack, är visserligen en hyllad filmstjärna, men med ett kokainberoende, vilket vännerna bestämmer sig för att ta på allvar. När deras planer på att sätta sig ner och prata med honom misslyckas, formas plan B: en kidnappning.

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

6 kommentarer:

  1. Den tror jag vi har också. Eller maken har...
    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2018/11/08/hett-i-hyllan-117/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni är ju fler som gillar böcker hos er :)

      Radera
  2. Har ännu inte läst något av den författaren trots att jag har några av hans böcker i bokhyllan (olästa såklart) Min hyllvärmare finns här https://boklysten.blogspot.com/2018/11/hett-i-hyllan-169.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst två, ändå har jag flera olästa :)

      Radera
  3. Mitt bidrag denna vecka finns här

    https://mittbokintresse.blogspot.com/2018/11/hett-i-hyllan-vecka-452018.html

    SvaraRadera
  4. Så här kommer min skämsbok :).
    https://frokenchristina.blogspot.com/2018/11/hett-i-hyllan-169.html

    SvaraRadera