fredag 11 januari 2019

En efterlängtad bok

Jag hade förmånen att få läsa den här boken som engelskt manus våren 2017 och jag blev ögonblickligen förälskad. Nu har jag till min stora glädje fått den svenska översättningen att läsa också. Ashley Dyer kan tyckas okänd, men så är det inte. Namnet är nämligen en pseudonym för den något mer kända författaren Margaret Murphy och kriminalteknikern Helen Pepper. Första boken i en serie är det också. Det ska bli spännande att läsa Ristat i hud och se vad det blev av det hela. Tack till Louise Bäckelin Förlag!

2 kommentarer:

  1. Men så kul att läsa ett engelskt manus!
    Den kom till mig också, och med din rekommendation åker den upp i läslistan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var lite speciellt och spännande. Jag har verkligen sett fram emot att läsa den på svenska, men jag har sett att många inte verkar gilla den. Lite orolig är jag allt.

      Radera