torsdag 17 oktober 2019

Hett i hyllan #218

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Och så ännu en från bokrean 2016.
Den danska serien om Konrad Simonsen, av Lotte och Søren Hammer, är en serie jag ännu inte har börjat läsa. Ensamma hjärtans klubb är tredje delen. De två första står också i hyllan och har redan varit med i Hett i hyllan.

Man kan nog säga att jag brukar gilla danska deckare och thrillers. Rent generellt så verkar de vara bra på det och miljön brukar jag känna igen mig lite i. Även om jag inte är i Köpenhamn riktigt så ofta som jag faktiskt skulle vilja. Det kanske är dags för en långhelg i Köpenhamn och då skulle det ju passa med första boken i den här serien...

Så här står det på baksidan:
Köpenhamn augusti 2008. Kriminalkommissarien Konrad Simonsen återvänder till våldsroteln i Köpenhamn efter en allvarlig hjärtattack. Med hänsyn till hans vacklande hälsa får han utreda ett lågprioriterat fall som rör en brevbärares död. Det som från början ser ut som ett olycka utvecklar sig till en misstänkt mordhistoria. Det finns en viktig ledtråd till ett olöst fall med en försvunnen skolflicka långt tillbaka i tiden. Utredningen tar en annan vändning när det visar sig att en katolsk pastor vet mer om händelsen än han får avslöja på grund av sitt tysthetslöfte. En skolskjutning i Köpenhamn leder oväntat spåren till den avlidne brevbäraren.

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

11 kommentarer:

  1. Jag har läst ettan, har tvåan. Gillade ettan men har böckerna på danska...
    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2019/10/17/hett-i-hyllan-166/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag hade haft dem på danska så skulle de aldrig ha blivit lästa. Nu har de i alla fall en chans :)

      Radera
  2. Det verkar kunna vara spännande. Danmark har en plats i mitt hjärta.
    http://mosstanten.se/2019/october/hett-i-hyllan-26-invasion-pa-mars-2.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Danska deckare brukar vara väldigt bra.

      Radera
  3. Den låter ju spännande. Min hyllvärmare finns här https://boklysten.blogspot.com/2019/10/hett-i-hyllan-218.html

    SvaraRadera
  4. Danska deckare brukar vara bra!
    http://ottosson.cc/hett-i-hyllan-2-de-sma-tingens-gud/

    SvaraRadera
  5. Faktiskt inte hört talas om den deckarserien innan
    Mitt bidrag finns här

    https://mittbokintresse.blogspot.com/2019/10/hett-i-hyllan-veckan-42-2019.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ju så många, svårt att ha koll på allihop.

      Radera
  6. En trio heta serier idag: https://bokdivisionen.wordpress.com/2019/10/17/hett-i-hyllan-triss-i-serier/

    SvaraRadera