måndag 23 december 2019

Film: Holiday Rush (2019)

Titel: Holiday Rush
Originaltitel: Holiday Rush
Genre: Komedi
Regissör: Leslie Small
Manus: Sean Dwyer, Greg Cope White
Skådespelare: Romany Malco, Sonequa Martin-Green, Darlene Love, Deon Cole, Tamala Jones
Utgivningsår: 2019
Produktionsland: USA
Längd: 92 min
Serie: -
Såg den på Netflix 7 december 2019





Handling
När en ensamstående pappa blir av med jobbet precis innan jul måste han och hans fyra bortskämda barn dra åt svångremmen och lära sig vad äkta glädje egentligen är.

Min kommentar
Vi har ju lite gått all-in på julfilmer i år och betar av den ena Neflix-filmen efter den andra. Holiday Rush är den tredje av dem och den klart sämsta. Kort sammanfattat kan jag säga "Se den inte".

Jag vet inte riktigt hur jag ska få ihop något om den här filmen, men det är väl bara att ta en sak i taget. Dialogen är så usel och krystad att jag faktiskt blir lite generad. Skådisarna är dåliga och alla spelar över. Värst av alla är nog Dean Cole (Marshall). Sonequa Martin-Green (Roxy) går bara runt och ler, vilket får henne att bara verka underlig. Darlene Love (Auntie Jo) vräker ur sig floskler på löpande band, på ett sätt som får det att låta som att hon läser innantill. Ungarna bara gnäller och går runt och ser sura ut. De måste för övrigt vara de mest bortskämda skitungarna någonsin på filmduken.

Det blir ändå några skratt och för det får Holiday Rush ett extra tillägg på 0,5. Jag känner mig extra generös, det är ju ändå jultid, så filmen får ytterligare 0,5 för sparkdräktsscenen i slutet. Holiday Rush var så dålig att vi faktiskt var tvungna att återupprätta julfilmen genom att se Love actually senare på kvällen.



Letterboxd hade den 2,4 i genomsnitt (beräknat på 442 betyg).
IMDb hade den 4,8 i genomsnitt (beräknat på 779 betyg).
Jag ger den 2,0.
Filmen är
TråkigKlurig
RoligFörutsägbar
TrovärdigSnyggt foto
OsannolikSpännande
RomantiskFör lång
SorgligFör kort

Filmen kan inte köpas än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar