fredag 20 januari 2017

Först in 2017

Ja, det gick ju inte speciellt lång tid på det nya året innan de första böckerna dök upp här.

Först kom det ett väldigt stort kuvert, det var på tok för stort för att innehålla en bok. Det gjorde det inte heller. Där var nämligen två, varav en var en överraskning. Curtis Stittenfelds Sanning och skvaller visste jag om, men att jag också skulle få Stolthet och fördom av Jane Austen, som Sanning och skvaller är en modern version av, var oväntat. Det passar ju egentligen väldigt bra för jag är lite osäker på vilken av Austens böcker jag har läst och på det här viset kan jag ju faktiskt bli säker på att jag i alla fall har läst Stolthet och fördom. Tack till Wahlström & Widstrand och Albert Bonniers Förlag.

Senare samma dag som jag hade hämtat det stora kuvertet på posten så kom det ännu en avi. Det brevet innehöll Harlan Cobens Främlingen. Jag har ju läst en del i hans serie om Myron Bolitar, men faktiskt ingen av hans senare. Det kanske är på tiden nu. Tack till Bookmark Förlag.

4 kommentarer:

  1. Kul med överraskningar ;) Dessutom är ju båda böckerna väldigt snygga, så de kommer ju göra sig bra i bokhyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, om alla överraskningar vore av det här slaget så :) Det bästa är nog ändå att nu måste jag ju läsa Stolthet och fördom ;)

      Radera
  2. Främlingen kom hit också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli spännande att läsa den :)

      Radera