tisdag 31 januari 2017

Tisdagsutmaning: Något att längta efter

Veckans utmaning på Kulturkollo: Något att längta efter.

Vilka 3 kulturella upplevelser under 2017 längtar du efter?

Jag har nog egentligen alldeles för dålig koll på vad som komma skall, i alla fall om det ligger längre än en månad in i framtiden, men att skrapa ihop tre klarar jag nog... Det är ju mycket jag längtar efter.

Först tänkte jag ta en bok, en film och en något med musik, alternativt stå-upp, men jag gick bet på den sista. Men semester är väl också kultur?

1. Den elfte boken om Harry Hole, Törst, släpps i mars. Det är nästan fyra år sedan Jo Nesbø släppte en bok i den här serien så den är väldigt, väldigt efterlängtad.

2. Filmen The Dark Tower, som bygger på Stephen Kings episka berättelse med samma namn verkar ha premiär i slutet av juli. Det hade ju varit fantastiskt om jag hade lyckats lura med mig sambon på den på det årliga biobesöket 😉

3. Semestern i år är tänkt att gå nästan hela vägen runt Östersjön; Gdansk, Vilnius, Riga och Tallinn. Det skulle förvåna mig väldigt om det inte blir någon kultur alls på den resan.

16 kommentarer:

  1. Semester är inte fel, jag vet inte vad jag ska hitta på alls.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi brukar försöka vara tidigt ute så vi kan längta extra länge :)

      Radera
  2. Härlig att ha saker att se fram emot!
    Jag får tipsa maken om The Dark Towers-filmatiseringen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har ju varit på gång länge, men nu verkar den verkligen vara på riktigt :)

      Radera
  3. väldigt intressant resa. jag tror nog att blir en hel del kultur på den resan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det kan bli svårt att undvika kultur där :)

      Radera
  4. En ny bok om Harry Hole? Äntligen! Jag har längtat.

    Mörka tornet ser jag också fram emot, ska läsa böckerna.

    Spännande resa. Jag har varit i Tallinn en gång, underbar stad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde nästan det var slut med Harry Hole, det har ju gått jättelång tid.

      Det mörka tornet är helt fantastisk, i alla fall som böcker :)

      Radera
  5. Det låter som en spännande resa att se fram mot.

    SvaraRadera
  6. Jag trodde nästan att Nesbö hade lagt av med att skriva om Harry Hole - så kul att det nu kommer en till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nesbø har ju skrivit allt möjligt annat nu ett tag, men nu är det äntligen dags för Harry igen :)

      Radera
  7. Svar
    1. Ja, jag hoppas att den blir av så inget kommer emellan.

      Radera