tisdag 17 januari 2017

Top Ten Tuesday: Oväntade pärlor jag läste 2016


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Ten Underrated/Hidden Gem Books I've Read In The Past Year Or So (up to you if you want it to be those published in the past year or so or just ANY underrated book you've read recently).

En alltid lika besvärlig uppgift... underskattad av vem? Jag har valt böcker som jag gillade mer än jag trodde och som fler borde läsa. Och listan är inte i något slags ordning.

1. Människorna av Matt Haig
2. Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon
3. Delhis vackraste händer av Mikael Bergstrand
4. Stöld av babian av Anna Karolina
5. Vem var Alice? av T.R. Richmond
6. Enkel biljett till nattens ände av Johan Frick
7. En officer och spion av Robert Harris
8. En väktarens bekännelser av Elin Säfström
9. Mambo i Chinatown av Jean Kwok
10. Det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan

6 kommentarer:

  1. Ja, det var ju ett bra sätt att definiera det. Jag hakade också upp mig på definitionen ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror aldrig jag har sett en underskattad bok. Eller så är det alla. Det finns ju alltid några som gillar/ogillar. Fattar inte... :)

      Radera
  2. Nummer 2, 3, 7 och 9 är böcker som även jag gillade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en bra känsla när man gillar en bok mer än man hade trott :)

      Radera
  3. Precis, vadå underskattad. Men det finns väl alltid de man önskar ska nå ut till ännu fler :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nå ut till fler, definitivt, men det betyder ju inte på något sätt att boken är underskattad :)

      Radera