fredag 10 juli 2015

Tegelsten för lång bussresa

Till sensommaren ska jag sitta ganska så många timmar på en buss och eftersom jag är så lyckligt lottad att jag kan läsa på bussresor så försökte jag planera vad jag ska ta med mig för böcker. Att en e-bok skulle vara mitt förstaval var nog klart ganska tidigt, läsplattor är ju oslagbara på resor.

En riktig tegelsten som synts på väldigt många bokbloggar senaste tiden är Brandon Sandersons Sista riket, första delen i trilogin Mistborn. De böckerna finns med på topp 100 sci-fi/fantasy och jag är ju inte den som är den.

Modernista var så vänliga att de skickade ett recensionsexemplar. Tack!

10 kommentarer:

  1. Ja man blir lite sugen när man ser boken precis överallt.

    SvaraRadera
  2. Den här har jag inte blivit lockad av. Än. Är inte så bra på tegelstenar ;-)

    SvaraRadera
  3. Den måste jag läsa! Har hört så mycket bra om den! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli riktigt spännande att läsa den :)

      Radera
  4. Svar
    1. Ja, jag tror det finns hopp. Fantasy för ungdomar verkar passa mig mycket bättre än den för vuxna :)

      Radera
  5. Vad skönt att kunna läsa på buss! För mig är det inte ett alterntiv. Smart tänkt med tegelsten som reselektyr, för man vill ju inte plötslig bli utan läsning - alltid den stora skräcken! :) Jag skulle ha laddat upp med ett par ljudböcker i stället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev så glad när jag provade att läsa på buss och det funkade, i bil går det inte alls. Ljudböcker hade varit ett jättebra alternativ för den här bussresan (eftersom jag egentligen vill titta på landskapet), men jag har så otroligt svårt att fokusera på bara hörseln :)

      Jag kommer ju dessutom att ha tillgång till massor av böcker, Sista riket ligger ju på läsplattan :)

      Radera