torsdag 16 juli 2015

TAG: Alphabooks

Jag blev taggad av Sandra på Snowglitter att göra den här roliga alfabetiska taggen.

Min första tanke var att jag skulle försöka få alla med en bok av Stephen King. Det gick inte riktigt, men nästan. Sex stycken saknades när jag var klar med King. Den enda bokstav jag var tvungen att "fuska" på är X, den boken har jag inte. Alla de andra står faktiskt här, om än inte på engelska när det gäller några av Kings böcker.

A - Allt kan hända (Stephen King)
B - Benrangel (Stephen King)
C - Cujo (Stephen King)
D - Död zon (Stephen King)
E - Eldfödd (Stephen King)
F - Flickan som älskade Tom Gordon (Stephen King)
G - Geralds lek (Stephen King)
H - Hjärtan i Atlantis (Stephen King)
I - It (Stephen King)
J - Jurtjyrkogården (Stephen King)
K - Köplust (Stephen King)
L - Liseys berättelse (Stephen King)
M - Mr Mercedes (Stephen King)
N - Nattsvart, stjärnlöst (Stephen King)
O - Om en Buick 8 (Stephen King)
P - Pestens tid (Stephen King)
Q - Quo Vadis (Henryk Sienkiewicz)
R - Rasande Rose (Stephen King)
S - Signal (Stephen King)
T - Talismanen (Stephen King)
U - Under kupolen (Stephen King)
V - Varsel (Stephen King)
W - Wizard and glas (Stephen King)
X - X stands for Unknown (Isaac Asimov)
Y - You had me at hello (Mhairi McFarlane)
Z - Zack (Mons Kallentoft & Markus Lutteman)
Å - Årstider (Stephen King)
Ä - Älskade Poona (Karin Fossum)
Ö - Överlevare (Dean Koontz)

Jag taggar alla som har lust att göra den!

4 kommentarer:

  1. Åh, den här snor jag och gör senare i sommar! Men hur man ska kunna variera på X och Q .... hm...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är kul, men som sagt, X och Q var inte lätt :)

      Radera
  2. Imponerande att du klarade alla bokstäver! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev väldigt förvånad över att man klarade nästan alla med bara King-böcker :)

      Radera