måndag 18 juni 2012

Bokhyllerunda: O

Vi går så sakteliga vidare i alfabetet och bokstaven O verkar inte vara den mest populära. I alla fall inte i min bokhylla. Endast ynka 23 böcker hittade jag. Dock är ordningen återställd och en King-bok finns med igen.


Oår (Knut Faldbakken) - En norsk dystopi. Det var längesedan jag läste den, men oj vad bra den var. Och varje gång jag ser den vill jag läsa om. Kanske får jag någon gång tid till omläsningar.

Osynlig (Paul Auster) - Köpt på bokrean i år, efter att ha läst fullkomligt lyriska recensioner av Paul Austers böcker. En självklar kandidat till boktolva 2013?

Okänt offer (Tana French) - Läste Till skogs av samma författare sommaren 2009 och tyckte den var OK, men inte mer. Jag hade inte tänkt mig fler böcker av henne. Sedan läste jag massor av bra saker om den här boken. På den vägen är det, men den är fortfarande oläst.

Om en Buick 8 (Stephen King) - Till skillnad från Henrik på Olika sidor så var jag väldigt förtjust i den här boken. Det är något speciellt med ondskefulla bilar...

Operation Garbo (Harry Winter) - Faktiskt en av sambons böcker. När jag läste vad den handlade om så blev jag riktigt nyfiken, det lät riktigt bra. Det är en trilogi om en sovjetisk invasion av Sverige 1992 (boken kom ut 1988 så det är en framtidsvision). Harry Winter är för övrigt en pseudonym för tre ganska högt uppsatta personer inom det militära.

6 kommentarer:

  1. Stilig å gå gjennom bokhyllen på den måten:) Har ikke sjekket hva jeg har mest av i bokhylla,kanskje jeg burde ta en sjekk:) hehe

    SV;Anbefaler å både sjekke ut bøkene(det jeg hittil har lest i bok 1 er bra) og serien:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är spännande att se vilka böcker man har och man hittar alltid något litet guldkorn :)

      Jag har spelat in första säsongen av Game of thrones. Kanske blir det att se den i sommar. Boken kommer nog att dröja ett tag.

      Radera
  2. Du hadde mye spennende på O:) Oår, skal jeg sjekke ut:)Ha en flott dag:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har precis upptäckt att Faldbakken numera skriver deckare, så jag har skaffat en av de böckerna nu :) Oår var riktigt bra.

      Radera
  3. Hsr du läst stephen kings "Christine"? Det är ju också en av hans böcker om ondskefulla bilar ^^ Den är mycket bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskade Christine, både boken och filmen. Det var nog där det började, min fascination för ondskefulla bilar :)

      Radera