måndag 11 juni 2012

Tematrio - Sommarens läsplaner

Veckans uppdrag i Lyrans Tematrio: Vad planerar du att läsa i sommar, berätta om tre planer.

Självklart har jag läsplaner för sommaren, både när det gäller skön- och faktalitteratur. Punkt 1 kan jag redan nu säga kommer att genomföras, punkt 2 hinner jag nog inte ta mig igenom, men börja ska jag. Punkt 3 sysselsätter mig i stort sett året runt.

1. Flickan från ingenstans av Justin Cronin. En härlig tegelsten på drygt 900 sidor. Den hoppas jag verkligen att jag hinner med på semestern, jag har ingen lust att släpa med den på tåget.

2. Jag planerar att läsa in en certifiering på egen hand och då ska jag ta mig igenom MCTS Self-Paced Training Kit (Exam 70-511): Windows Application Development with Microsoft .NET Framework 4. Inte lika kul som ovanstående kanske, men om det hela går vägen så blir det kul när det är klart.

3. Målet är ju att läsa alla böcker som jag skaffade 2010, de som jag kallar hyllvärmare, under det här året. Så jag ska läsa så många jag bara kan över sommaren tänkte jag.

10 kommentarer:

  1. Mmm ja några hyllvärmare kanske man skulle haft med. Jag har typ läst en i år :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. 24 stycken har jag hunnit med hittills. Bara 23 kvar :)

      Radera
  2. Spennende med leseplaner :) Jeg skal lese ferdig Stephen Kings 700 siders bok og fortsette med Sara Azmeh Rasmussens "Skyggelandet" som vi skal lese i lesesirkelen over sommeren :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den där 11.22.63 vet jag inte om jag klarar att vänta på, tills den kommer på svenska. Den lockar väldigt mycket.

      Radera
  3. Hyllvärmare tycks vara en gemensam nämnare;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror minsann de står där i hyllan och ägnar sig åt celldelning. De blir ju bara fler och fler...

      Radera
  4. Har också en tegelsten att ta mig igenom - den så omskrivna och omtalade Agaat. För en gångs skull känner jag mig fylld av iver att ta mig an en tegelsten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag älskar tegelstenar. Enda nackdelen är ju att de är så tunga :)

      Radera
  5. Jag tänkte läsa Flickan från ingenstans i sommar ocks plus en till tegelsten. Jag har många böcker jag inte läst och köper nya ändå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen svårt att stå emot nya böcker :) Hoppas vi båda kommer att gilla Flickan från ingenstans.

      Radera