torsdag 21 juni 2012

Gamla nya böcker

Det finns ett antikvariat, pslinden, inte så långt från där jag bor (några mil är det nog), men jag har aldrig varit där. Däremot har de en hemsida där man kan köpa deras böcker. I något år eller så har jag kollat där, på deras nyinkomna och förra veckan var det äntligen dags...

Jag är ju i stort sett deckarserieberoende och samlar på allehanda serier, en av dem är Anne Holts om Hanne Wilhelmsen. Jag började dessvärre läsa hennes böcker ganska sent och det har varit i stort sett omöjligt att få tag på de första.

En annan serie, som jag kanske inte egentligen samlar på än, är Janet Evanovichs om Stephanie Plum. För drygt två år sedan råkade jag köpa del elva i serien och eftersom jag har något slags tvångsneuros om att läsa serier i ordning så var ju kanske inte det så väldigt lyckat. Speciellt som de äldre böckerna verkar vara helt slutsålda. Överallt.

Så, lite överraskad blev jag när jag samma dag ser att de fått in tre böcker som jag ville ha. Nu bor de hemma hos mig...


Lovligt byte av Janet Evanovich, som är första delen om Stephanie Plum, Saliga äro de som törsta... och Demonens död, båda av Anne Holt, som är andra och tredje delen om Hanne Wilhelmsen.

12 kommentarer:

  1. Lovligt byte är en riktig höjdare som bjuder på mängder med underbara skratt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var rädd för det :) Det betyder i så fall att det finna mängder av böcker att skaffa :)

      Radera
  2. Då har du ju varit i min "by". Synd att det inte var lördag för då skulle du gått på Lions loppis Där har gjort många fynd. Tar dock lite tid att leta då det inte är sorterat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror nog att det får bli någon tur dit i sommar. Har hört att Otto-glass numera huserar i Tre Toppars lokal. Och Otto-glass är den godaste jag vet :)

      Radera
    2. Otto-glass är inte fel. Man brukar kunna hitta den på några olika ställen här. Har faktiskt inte ätit någon premiärglass än.

      Radera
    3. De kommer hit med en glassvagn som står på torget hela sommaren, så jag har redan köpt premiärglassen för i år. Och nu ska jag ner och kolla om den står där i dag också, ska ju ändå dit och köpa jordgubbar :)

      Radera
  3. Svar
    1. Ja, men inte speciellt nyttigt för bokhyllan. Får numera använda skohorn och vaselin för att få in fler böcker :)

      Radera
  4. Jag har aldrig läst något av Anne Holt men har en del som ljudbok. Jag brukar springa på second hand och hitta böcker men sista tiden har jag lagt band på mig, har inte ens en bokhylla.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar ha ungefär tre genomklappningar varje år, då jag köper massor av böcker; bokrean, sommaren och runt jul/nyår. Det går bara inte att stå emot då :)

      Radera
  5. Jag har läst eller lyssnat på de flesta av Anne Holt men missat en eller två mitt i om just Hanne Wilhelmsen så jag ska nog också forska framöver vilken/vilka de kan vara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul att läsa från början, tyvärr faller ju det lite när det gäller Holt. Jag har ju läst alla i slutet :)

      Radera