söndag 10 juni 2012

Lyckliga sammanträffanden...

För två veckor sedan läste jag om en bok som heter Skjulte liv på norska (Mörkt motiv på svenska) av Louis Penny, på bloggen Groskro's verden. Den lät väldigt spännande och det kändes som en bok för mig, bland annat för att den utspelar sig i Kanada. En något annorlunda miljö än vad jag är van vid alltså.

Dagen efter läser jag en recension hos Annika, av denna bok. Och tro det eller ej, det är inte bara en recension utan även en utlottning. Självklart vill jag ha den och anmäler mitt intresse att adoptera boken. Och under över alla under, jag vinner den. Nu bor den här hos mig och jag ser verkligen fram emot att läsa den.

Tack Annika!

Från AdLibris:
När Jane Neal hittas död i skogen, skjuten med en pil rakt genom hjärtat, blåser det en kall höstvind genom den lilla byn Three Pines. Vem har dödat den omtyckta gamla kvinnan, och varför? Och finns det en anledning till att Jane dödades under förberedelserna till den årliga konstutställningen?

Den rutinerade kommissarie Armand Gamache får uppdraget att lösa fallet i den idylliska byn på landsbygden utanför Montreal. Lokalbefolkningen är fullständigt övertygad om att det hela är en tragisk olycka, men snart är kommissarie Gamache och hans team lika säkra på att Jane Neal inte alls dog på grund av en oförsiktig bågskytt, utan för att någon ville röja henne ur vägen.

Mörkt motiv är den första boken i en serie om den charmige kommissarie Gamache och den kanadensiska byn Three Pines invånare, alla mer eller mindre excentriska och alla med sina egenheter. Serien har en stor läsekrets världen över och är flerfaldigt prisbelönt. Louise Pennys böcker har sedan debuten 2006 toppat många av världens försäljningslistor och översätts nu för första gången till svenska.

Mörkt motiv är ett klipskt och klassiskt mordmysterium skrivet i samma anda som Agatha Christies och PD James bästa böcker.

8 kommentarer:

  1. Grattis igen!
    Efter att ha läst om den hos Annika så har den hamnat på min önskelista;-)

    SvaraRadera
  2. Wow, så heldig du er!! Grattis :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar aldrig ha tur, så jag är extra glad för detta :)

      Radera
  3. Hejsan.
    Har lagt till dig på min bloggroll, hoppas det är OK!

    SvaraRadera
  4. Kos deg med boken!:) Virker som en spennende bok:) Ha en fin mandag:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, vi ska nog ha det mysigt ihop, boken och jag :)

      Radera