onsdag 13 juni 2012

Min läshörna

Hittade en utmaning om att visa sin bästa läsplats hos enligt O (jaja, jag vet att det var längesedan).

Min allra bästa läsplats kan jag tyvärr inte visa, för den innefattar solstol, strand och hav. Men min favoritplats hemma kan jag ju bjuda på.

Här brukar jag sitta/halvligga.



Och när jag tittar upp från boken jag läser så kan jag njuta av den här utsikten, en syn som alltid gör mig glad.


Förmodligen kommer det att ske lite ommöblering i det här rummet, för att få plats med ytterligare två bokhyllor. Sedan är det dessvärre stopp och går inte att få in något mer, ens med skohorn.

8 kommentarer:

  1. Åh det var en mysig läsplats med finfin utsikt! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland så sitter jag och bara tittar på bokhyllorna, i stället för att läsa :)

      Radera
  2. Perfekt, tycker mig skymta en lampa där bakom bredvid telefonen=sjukt viktigt! Jag blir bara arg när jag ska läsa i dåligt ljus. Mysiga hyllor också...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tog ett bra tag innan jag hittade "rätt" lampa, den här ger ett alldeles utmärkt läsljus :)

      Radera
  3. Vad trevligt det ser ut!
    Angående att få in fler bokhyllor, så har jag faktiskt undrat om man inte kunde tänka ut ett sätt att få bokhyllor i taket?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade mest varit rädd att allt skulle ramla ner på mig om jag haft hyllor i taket. Annars var det ju en bra idé :)

      Radera
  4. Verkligen en fin utsikt! @Sara - man skulle ju kunna köpa sån där hängförvaring från IKEA som man hänger på en krok i taket. Bara att fylla hela taket med krokar och sen sicksacka sig fram mellan allihop!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det bästa rummet i hela lägenheten :)

      Radera