lördag 24 december 2016

20 snabba inför jul och nyår

Hittade den här hos enligt O och den passar väl bra i dag.

Julafton eller nyårsafton? Julafton i all ära, men nyårsafton har alltid varit mer speciell för mig.

Glögg eller julmust? Julmust är bara sött och äckligt, vilket man kanske kan säga om glögg också, men den dricker man i alla fall inte till mat...

Amaryllis eller hyacint? Hyacinter ger mig bara huvudvärk.

Sill eller skinka? Sill är det jag går all in på på julafton. Skit i skinkan.

Snö eller regn? Förstår inte frågan...

Lussekatter eller pepparkakor? Har aldrig förstått grejen med lussekatter. Torrt vetebröd som i bästa fall smakar ingenting. I värsta fall smakar det saffran.

En i taget eller slalomläsning? Varenda bok förtjänar min odelade uppmärksamhet.

Film eller tv-serie? Egentligen vill jag inte välja. Och faktiskt så behöver jag ju inte det. I verkligheten.

Gina Dirawi eller Sanna Nielsen? Sanna verkar trevlig, men Gina är rolig. Rolig vinner alltid.

Kalle Anka eller Karl Bertil? Jag hör ju till generationen som bara hade tecknat på julafton under uppväxten och Kalle Anka kommer för alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.

Tomten eller Grinchen? Trots mitt svar på första frågan så gillar jag ju jul.

morgonpigg eller nattuggla? Har alltid varit löjligt morgonpigg.

hundöra eller bokmärke? Är detta en seriös fråga?

Soffan eller sängen? Och då tänker jag speciellt på soffan på balkongen på sommaren.

Tegelstenar eller tunnisar? Ett lite svårare val, men tjocka böcker är det något speciellt med.

Leonard Cohen eller Bob Dylan? Är egentligen inte så förtjust i någondera, men hellre Cohen då.

Fröken Frimans krig eller Ivanhoe? Har i ärlighetens namn aldrig sett Fröken Frimans krig.

Ingvar Oldsberg eller Lasse Kronér? Ett helt otroligt lätt val.

Så mycket bättre eller Stjärnorna på slottet? Så mycket bättre är ett av mina favoritprogram. Det är ovanligt med TV som fokuserar på det positiva.

Sven -Bertil Taube eller Kent? Jag älskar Kent, men Sven-Bertil i Miriam Bryants tappning är inte fel.

Det känns som att jag har glömt något... vad kan det vara... Jo! Just det! God Jul!

12 kommentarer:

  1. God Jul Monika! Jag måste säga att jag verkligen älskar din inställning till lussekatterna... Hihi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara en ganska ovanlig inställning, de flesta blir alldeles tokiga när de ser lussekatter. Märkligt.

      Radera
  2. God Jul! Håller med dig angående lussekatter :)

    SvaraRadera
  3. God Jul! Är helt med dig på hyacinten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hyacinter är en styggelse. De är jättevackra, men lukten...

      Radera
  4. God fortsättning! Fast om lussekatterna är torra så är det ju någon som har gjort fel ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har svårt att tro att alla de som har bakat de lussekatter jag har smakat på har gjort fel. Tror det är mer jag som inte gillar :)

      Radera
  5. God fortsättning. Ge gärna Fröken Frimans krig en chans, vi älskade den :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen så är jag väldigt nyfiken på den, men det är ju det där med tiden...

      Radera