tisdag 6 december 2016

Top Ten Tuesday: Nya (för mig) författare lästa under 2016


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Top Ten New-To-Me Authors I Read For The First Time In 2016.

Suck, det här är ju jättesvårt. Jag läser nästan fler nya författare på ett år än vad jag läser gamla bekanta. Detta är de tio som jag kände att jag absolut måste ha med på den här listan och alla fick minst en fyra i betyg.

1. Clare Mackintosh (Jag lät dig gå)
2. Matt Haig (Människorna)
3. Claire Kendal (Jag vet var du bor)
4. Johan Frick (Enkel biljett till nattens ände)
5. Jenny Colgan (Det lilla bageriet på strandpromenaden)
6. Anna Karolina (Stöld av babian)
7. Lucy Dillon (Ensamma hjärtan och hemlösa hundar)
8. Karin Slaughter (Triptyk)
9. Mikael Bergstrand (Delhis vackraste händer)
10. Elin Säfström (En väktares bekännelser)

10 kommentarer:

  1. Jenny Colgan fick vara med på min lista också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte jag ska försöka läsa hennes två andra böcker nästa år, en på sommaren och en till julen :)

      Radera
  2. Jag har en bok av Colgan och en av Haig som jag inte läst. Kanske borde göra det då. Karin Slaughter är en favorit. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tycker jag absolut att du ska göra, både Colgan och Haig överraskade mig. Och Slaughter också, faktiskt :)

      Radera
  3. Tre av dessa har jag läst, och jag har planer på en till (Bergstrand) i år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. TV-serien ska väl börja vid nyår, är det inte så? Du måste ju hinna innan dess :)

      Radera
  4. Bergstrand och Mackintosh böcker gillade jag med. Kendal var helt ok den med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju till och med köpt på mig de andra två böckerna om Göran Borg, jag gillade den första väldigt mycket :)

      Radera
  5. Svar
    1. Ja, på det viset har 2016 varit bra på riktigt :)

      Radera