tisdag 23 maj 2017

Top Ten Tuesday: Sommarläsning


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Summer Reads Freebie : In preparation for Memorial Day (which is always the unofficial summer kickoff for me), let's rec some summer/beach reads: books to go in your beach bag, best books set in summer, books with summer-y covers, best beach reads for people who don't enjoy contemporary/realistic reads, best beach reads for fans of X genre, etc. etc.

Det här får bli mitt så kallade dreamteam för ett par veckor vid stranden. Något som jag inte kommer att ha, överhuvudtaget, men om jag hade haft det så skulle jag vilja läsa de här böckerna.

1. You had me at hello av Mhairi McFarlane
2. Häxan av Camilla Läckberg
3. Hundar, hus och hjärtats längtan av Lucy Dillon
4. Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón
5. En mörderska bland oss av Hannah Kent
6. Livet enligt Fikry av Gabrielle Zevin
7. Mitt hjärta går på av Christoffer Holst
8. Själlös av Gail Carriger
9. Törst av Jo Nesbø
10. Hemmet av Mats Strandberg

10 kommentarer:

  1. Hm, jamen den här hade jag ju kunnat göra ändå ;-) Har varit restriktiv med Top Ten om de kräver tanekmöda...
    Några riktigt bra det där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var lite jobbig att göra, mest för att det finns så många att välja mellan :)

      Radera
  2. Har läst några av de där böckerna. Perfekt sommarläsning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske blir någon av dem läst i sommar :)

      Radera
  3. Låter som det kan bli en bra sommar med en sån lista.

    SvaraRadera
  4. En hel del riktigt bra på din lista. Livet enligt Fikry skulle jag kanske ta och läsa nu i sommar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livet enligt Fikry kan nog tänkas slinka med när jag behöver annat än deckare.

      Radera
  5. Hoppas du gillar Vindens skugga! :)

    SvaraRadera