onsdag 15 oktober 2014

Tillskott i läskön

Måndagen efter jag kom hem från bokmässan med 15 nya böcker så kom det en liten avi med posten. Eftersom jag visste med mig att jag inte beställt något så blev jag ju bara tvungen att hämta ut det stora brevet direkt. Där i låg det en liten överraskning från Modernista.
Flickoffret av James Oswald, som är första delen i serien om kommissarie McLean. Det här ska tydligen vara den nye Ian Rankin, en jämförelse som kanske inte får mig att hoppa jämfota av lycka, men Skottland är ju alltid Skottland.

I slutet av samma vecka kom det ett litet paket i brevlådan och där i låg det en liten present från Stimpla Publishing.
Vad Milo såg av Virginia McGregor ska tydligen vara höstens feelgood. Det är ju aldrig fel och är nog faktiskt något jag kan behöva i höstmörkret.

Bara att öka på lästakten alltså...

8 kommentarer:

  1. Vad Milo såg kom hem hit också. Hittar du lästid så hojta till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar verkligen att det gick att köpa lästid :)

      Radera
  2. Jag har också fått Vad Milo såg, den verkar bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får klämma in den när behovet av feelgood är stort. Någon gång i höst alltså :)

      Radera
  3. Flickoffret har flyttat in här med. Jag har också sjukt mycket att läsa just nu... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fattar inte varför det kommer så många nya, bra böcker just nu :)

      Radera
  4. Jag gillar Ian Rankin så jag skulle hoppat runt av lycka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I ärlighetens namn så har jag bara läst en, I de dödas namn, men jag har nu två andra av honom stående olästa här.

      Radera