torsdag 3 september 2015

Hett i hyllan #3

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Återigen så handlar det om mer än en bok (ja, jag är en sucker för serier, men det vet du väl redan). Den här gången är det Janet Evanovichs serie om Stephanie Plum som är på tapeten.

Av någon anledning, som jag inte längre kommer ihåg, så köpte jag Explosivt byte på bokrean 2010. Jag tror inte jag visste att det var del elva i en serie (måste ha missat den stora 11 på omslaget). Eftersom jag bara inte klarar att läsa en serie i oordning så var jag ju tvungen att leta upp första delen. Lovligt byte kom tydligen redan 1994. Vet du hur svårt det är att hitta gamla, utgångna böcker? Till slut, för tre år sedan, lyckades jag i alla fall hitta den på ett antikvariat. Och av någon fullständigt okänd anledning köpte jag även trettonde delen, Snabbt byte, på bokrean 2013.
Ingen del är än så länge läst och vad jag ska göra om jag gillar/inte gillar är höljt i dunkel.

6 kommentarer:

  1. Låter lite hackigt med del 1, 11 & 13 ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Det bästa är ju förmodligen att läsa första delen och se om det är något för mig :)

      Radera
  2. Jag tycker du ska släppa allt annat du har för händer och börja läsa denna serien med en gång. Det är hysteriskt roligt och jag älskar verkligen allt jag har läst av författaren ( och det är många böcker det). Så läs!!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och där klättrade första delen en rejäl bit på läslistan :)

      Radera
  3. Hahahah, underbart ju! Jag hatar också att läsa serier i fel ordning...usch.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det bara helt fel att läsa i fel ordning :)

      Radera