torsdag 31 juli 2014

Nya e-böcker!

För ett tag sedan fick jag e-skräcknovellen Mannerskiölds herrgård av Oskar Källner som recensionsexemplar. Jag har läst en av hans noveller tidigare, Byssan Lull, som ingick i antologin Bländverk. Trots att den innehöll zombies så tyckte jag väldigt mycket om den.
Faktum är att jag faktiskt redan läst den, men inlägget kommer inte än på ett tag. Ligger lite efter med recensioner, så kanske dröjer det ett par veckor.

Sedan kom det två olika mejl från Bookmark Förlag där man kunde ladda ner två olika e-böcker.
En fransk curry: 100 steg från Bombay till Paris av Richard Morais, som faktiskt redan fanns på min önskelista. Den här boken ska nämligen bli en film, regisserad av Lasse Hallström.
Främlingen av Diana Gabaldon, första delen i Outlander-serien, har jag egentligen redan i pocketutgåva, men en sådan här tjock bok passar nog bra att läsa på läsplatta.

10 kommentarer:

  1. Gabaldon vill jag också gärna läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att det är dags att läsa den nu i höst :)

      Radera
  2. Den där Fransk curry är jag lite nyfiken på (men något sådant mejl har jag inte fått;-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju tänkt läsa alla böcker som Lasse Hallström gör film av.

      Radera
  3. Oj vad mycket skoj, har Bländverk som e-bok. Gabaldon serien har läst in som ljudböcker också, så kanske när jag hinner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gabaldon-serien är ju ganska många ganska tjocka böcker så jag känner att jag får ta till lite oortodoxa metoder för att ta mig igenom dem :)

      Radera
  4. En fransk curry låter lockande, måste jag säga. Tack för tipset! :-) Ska bli spännande att höra vad du tycker om Mannerskiölds herrgård.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag slutade nästan läsa vad En fransk curry handlar om när jag såg att Lasse Hallström ska göra film av den. Jag är av den bestämda åsikten att allt han tar sig an är bra :)

      Radera
  5. Jag läste ut En fransk curry igår och vissa bitar gillar jag, andra inte. Ska bli spännande att höra vad du tycker om den sedan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får nog försöka klämma in den nu i augusti :)

      Radera