tisdag 17 april 2018

Top Ten Tuesday: Olästa tegelstenar

Tisdag igen och återigen hänger jag på Topp Tio Tisdag som nu har tagits över av (That Artsy Reader Girl). Veckans uppgift är Freebie.

Det är helt omöjligt att motstå ett valfritt ämne. Jag väljer tio tegelstenar som står olästa i bokhyllan.

1. Snö och aska av Diana Gabaldon (1279)
2. Himlakroppar av Eleanor Catton (1112)
3. Som ett eko av Diana Gabaldon (1052)
4. Mr Ripley-trilogin av Patricia Highsmith (830)
5. Spegelstaden av Justin Cronin (762)
6. Frostskymning av Anders Björkelid (755)
7. Kampen om järntronen av George R R Martin (716)
8. Sanningen om fallet Harry Quebert av Joël Dicker (706)
9. En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie (678)
10. Rysk roulette av Tom Clancy (673)

Nåja, det kunde ha varit värre. Det kunde bara ha varit Gabaldon-tjocklek...

4 kommentarer:

  1. Jag läste första boken i Oulanderserien, men sedan gick jag över till teveserien. Game of Thrones har jag följt slaviskt som teveserie och läst författarens senaste bok. Nu ser jag fram emot både de avslutande böckerna och den sista säsongen av teveserien som helt säkert kommer att bli magisk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte alls hur jag ska göra med Outlanderserien, det får kanske bli TV-serien. Första halva säsongen har jag redan :) Game of thrones, böckerna, sparar jag tills alla har kommit :) TV-serien följer även jag slaviskt.

      Radera