måndag 23 september 2019

TV-serie: Modern family #9

Titel: Modern family
Originaltitel: Modern family
Genre: Komedi
Skapad av: Steven Levitan, Christopher Lloyd
TV-bolag: ABC
Skådespelare: Julie Bowen, Ty Burrell, Jesse Tyler Ferguson, Eric Stonestreet, Ed O'Neill
Premiär: 2017-09-27
Produktionsland: USA
Antal avsnitt: 22
Avsnittslängd: ca 25 min
Såg den på Netflix september 2019





Handling
Livet går vidare i klanen Pritchett-Dunphy-Tucker. Manny börjar på college. Claire och Phil har nästan barnfritt nu. Alex lär sig att balansera studier och socialt liv. Haley letar fortfarande efter kärleken. Och en karriär. Mitch och Cam får lära sig att hantera en tonårsdotter.

Min kommentar
Efter att ha sett flera mörka och ibland hemska TV-serie så kände jag att jag behövde något glatt och positivt. Då är det lätt att tänka på Modern family. Trots att jag blev lite besviken på förra säsongen. Nionde säsongen av Modern family är nästan tillbaka till sin vanliga höga standard och nu är det minsann kul igen.

Det är svårt att skriva något vettigt om den här serien för egentligen så finns det ju ingen röd tråd. Det handlar ju bara om normalt familjeliv så det här blir mer av en sammanfattning.

Claire är mest bara jobbig, men jag tror att jag upplever henne så för att hon är för lik mig. Alex blir tillsammans med en inte så smart, men snygg, brandman. Haley hittar en inte så snygg professor. Intressanta konstellationer med en oväntad vinnare. Luke funderar på att avsluta sin karriär på golfklubben och börja på college.

Mitch och Cam är fortfarande favoriter, de är så otroligt olika varandra. Lily har tack och lov ingen speciellt stor roll, hon låter som att hon läser sina repliker innantill.

Jay och Gloria kämpar på med sina problem. Mannys utveckling känns bara konstig, nästan som att han helt har bytt personlighet. Jag hoppas verkligen att de ändrar tillbaka honom. Lille Joe börjar bli stor och han visar en komisk ådra.

Hela den här grejen med NERP är fantastiskt kul. Det där är så tidstypiskt. Visserligen ganska överdrivet, men ändå.

Det som gör hela den här serien är att alla paren är så osannolika, men de funkar. Och de finns alltid där för varandra. Speciellt när det dyker upp en yttre fiende.



TV Time har serien 7,94 i genomsnitt.
IMDb har serien 8,4 i genomsnitt (beräknat på 316 913 betyg).
Jag ger den 4,0.
Serien är
TråkigKlurig
RoligFörutsägbar
TrovärdigSnyggt foto
OsannolikSpännande
RomantiskFör lång
SorgligFör kort

Av någon underlig anledning så verkar den här nionde säsongen inte ha släppts på DVD i Sverige.

2 kommentarer:

  1. Gillar verkligen den serien! Så roliga karaktärer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är riktigt kul. De där underliga människorna känns nästan som min familj.

      Radera