tisdag 27 juni 2017

Top Ten Tuesday. De bästa böcker jag läst hittills i år


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Best Books You've Read In 2017 So Far (break it down however you want -- by genre, strictly 2017 releases, whatever!).

Jag tänker göra det enkelt för mig... de böcker som platsar på listan har alla fått näst intill full pott. De som fått 4 är så många att det liksom inte gör sig att plocka ut de bästa av dem. Därför är det väldigt få böcker här. Inte vet jag om det är en slump, men tre av dessa fyra är för unga vuxna.

1. Tredje principen av Anna Jakobsson Lund
2. Entry Island av Peter May
3. Gryningsstjärna av Charlotte Cederlund
4. Mitt hjärta går på av Christoffer Holst

22 kommentarer:

  1. Aha, Entry Island gillade vi båda alltså. Blir nyfiken på de andra.

    SvaraRadera
  2. Är Holst ungdomsbok? Det hade jag missat... Den där 1:an står på min läslista. Dottern har ju boken :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja... jag ser nu att den bland annat står som modern vuxenromantik (visste inte ens att det var en genre), men visst måste den väl vara den kategori som kallas YA? Tredje principen är en riktigt bra bok.

      Radera
  3. Har inte läst en enda av de här. Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tips kan man aldrig få för många av :)

      Radera
  4. Har inte läst någon av böckernas på din lista. Men är nyfiken på Gryningsstjärna och Mitt hjärta går av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Båda de är speciella. Ja, alla fyra är det :)

      Radera
  5. Entry Island och Ett hjärta går på tycker även jag om.

    SvaraRadera
  6. Är nyfiken på både Cederlund och Holst (Jakobsson Lund har jag redan fallit för).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cederlund och Holst är lika lätta att falla för ;)

      Radera
  7. Mitt hjärta går på vill jag läsa snart :) Den finns här hemma och väntar.

    SvaraRadera
  8. Spännande! Jag har tänkt läsa flera av dem, men det har ännu inte blivit av, min läsning tog stopp plötsligt. Men jag räknar med att komma igång igen inom kort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du har en lässvacka så rekommenderar jag nummer 1 eller 4. Eller båda :)

      Radera
  9. Entry Island är den enda jag läst så här långt, den var bra. De andra är jag nyfiken på. ;)

    SvaraRadera
  10. Peter May står ständigt på min att - läsa - lista

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han har blivit en solklar favorit här, efter fyra böcker.

      Radera
  11. Tredje principen och Mitt hjärta går på tycker jag väldigt mycket om :) Gryningsstjärna ska jag läsa någon gång, eftersom den skulle vara bättre än ettan.

    SvaraRadera