fredag 2 juni 2017

Ett bokhav

Ja, kära nån. Så här kan det gå när man fyller år...

Men först dök det upp en annan spännande bok, Manglade dukar och vikta servetter, den är skriven av en bokbloggare, Ewa Klingberg som har bloggen Holavedsbrudar. Den låter väldigt charmig. Tack till Ewa och Historiska Media!

Sedan kom då födelsedagen. Med ett jättepaket. Visserligen får sambon en lista över böcker jag önskar mig, men jag blir fortfarande förvånad över att det blir så många.
Inland av Arne Dahl, Törst av Jo Nesbø, Selfies av Jussi Adler-Olsen, Häxan av Camilla Läckberg och Syndafloder av Kristina Ohlsson.

Hemmet av Mats Strandberg och Hetta av Jane Harper.

Vinden genom nyckelhålet av Stephen King, Bron av Stephen Booth, Tomma luften av Ann Cleeves och Skymningsflickan av Katarina Wennstam.

När livet börjar om av Lucy Dillon, Snövit ska dö av Nele Neuhaus, Gånglåt av Elin Olofsson, UltiMatum av Anders de la Motte och Bländad av Petra Holst.

14 kommentarer:

  1. Jisses så många bra och intressanta böcker!
    Den där av Petra Holst har jag kikat på, men det har inte blivit av att jag gjort något åt det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan väl inte direkt påstå att läsplaneringen blev enklare av den här högen... Jag var helt säker på att du hade läst Bländad, det kändes som alla läste den då när den släpptes.

      Radera
  2. Man skulle fylla år två gånger om året

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tänk hur gammal man skulle vara då... eller du tänker kanske att man skulle fira halvår också? Det hade ju funkat :)

      Radera
  3. Grattis på födelsedagen! Och wow, vilken mängd. Och ett gäng bra och vissa väldigt nya böcker. Jag förstår att du får problem med läsplaneringen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Det här ställer till det en del, egentligen vill jag läsa alla på en gång.

      Radera
  4. Så många spännande böcker du har framför dig :) Den första tyckte jag såg väldigt charmig ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gör den? Jag gillar verkligen den typen av omslag :)

      Radera
  5. Grattis! Och vilka härliga presenter du fått :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Man kan aldrig få för många böcker :)

      Radera
  6. Herregud, vad avundsjuk jag blir på din födelsedagshög :O /mvh hon som alla verkar ha slutat köpa böcker till kring födelsedag/jul

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kändes oerhört bra att packa upp det paketet :) Du får ge dina nära och kära en väldigt specificerad önskelista, sambon kräver till och med att den är rangordnad. Men det gör jag så gärna om det innebär de här högarna :)

      Radera