torsdag 22 februari 2018

Hett i hyllan #132

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Det finns ingen anledning att lämna Bokmässan 2014. Än.
Förra veckan berättade jag ju om Bara människor, som jag fick signerad. Det gäller även den här veckans bok, Morgongåvan av Susanne Boll.

Den här boken låter spännande och den är dessutom väldigt tunn, vilket brukar vara en bra kombo. Jag tror dessutom att jag nästan bara har hört bra saker om den. Men hjälper det? Nej. Inte ett endaste dugg. Kanske är det dags att ta med Susanne Boll i boktolvan, så den blir läst någon gång.

Så här beskrivs boken på baksidan:
Nathalie vandrar från famn till famn och försörjer sig på olika ströjobb. Hon blir sedd och uppskattad på scenen när hon sjunger med sitt soulband. Men hon famlar. Efter självkänsla och riktning i livet. En lördagsmorgon vaknar hon naken i en främmande säng. Hon vet inte var hon befinner sig. Minns inte hur hon kom dit eller tillsammans med vem hon tillbringat natten.

Jonas är ett skadat barn i en mans kropp. Plågad av minnen från en trasig barndom befinner han sig på psykosens rand. Våldet och en störd sexualitet bor i honom - bakom en fasad av relativ normalitet. En dag hjälper ödet honom att finna sin ängel. Och hon ska bli hans. Han ska rädda henne. Jonas upprättar en plan. Hon ska få den vackraste Morgongåva man kan tänka sig. Men något går snett.

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

11 kommentarer:

  1. Susanne Boll tror jag att jag har en e-bok av, men är inte helt säker..
    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2018/02/22/hett-i-hyllan-80/

    SvaraRadera
    Svar
    1. De där e-böckerna är inte lätta att hålla ordning på :)

      Radera
  2. Boll är en oläst författare för min del, men Morgongåvan har jag faktiskt i min ljudbokshylla just nu. Får se om jag kommer att lyssna på den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande! Säg till om du lyssnar :)

      Radera
  3. Har inte läst något av den här författaren. Min hyllvärmare finns här https://boklysten.blogspot.se/2018/02/hett-i-hyllan-132.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hennes namn syns kanske inte så mycket i flödet.

      Radera
  4. Den har jag inte läst men väl 2 andra av henne. http://eggetbok.blogspot.se/2018/02/hett-i-hyllan-40.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Två andra? Hon har skrivit så många alltså.

      Radera
  5. Min hett i hyllan

    https://mittbokintresse.blogspot.se/2018/02/hett-i-hyllan-vecka-8-2018.html

    SvaraRadera
  6. Så, den har jag aldrig läst. Inte hört talas om författaren heller.
    https://frokenchristina.blogspot.se/2018/02/hett-i-hyllan-132.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror faktiskt att den kan vara bra.

      Radera