torsdag 11 januari 2018

Hett i hyllan #126

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Vi har nu rört oss framåt till slutet av juli 2014.
E-böcker har ju än så länge inte blivit någon stor favorit i mitt hem, men just i juli 2014 så var det en stor rea på just e-böcker, så...

Av någon underlig anledning så har jag ännu inte läst en enda bok av Viveca Sten. Jag tror det kan bero på att jag inte har gillat TV-serien som bygger på de här böckerna; Morden i Sandhamn. Men när de sex första delarna (I de lugnaste vatten, I den innersta kretsen, I grunden utan skuld, I natt är du död, I stundens hetta och I farans riktning) reas ut för 39 kronor styck så går det ju bara inte att stå emot. Läsningen av dem har ju förstås inte gått speciellt bra, men de här böckerna tar ju i alla fall ingen plats i bokhyllan. I datorn finns det massor av plats.

Morden i Sandhamn-serien verkar vara mer eller mindre avslutad. Det har kommit åtta delar och den senaste släpptes 2015. Det verkar dock som att det ska släppas en novellsamling, i oktober, som handlar om de här människorna också, men...

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

15 kommentarer:

  1. Novellsamlingen tror jag släpptes innan jul. Jag har ju läst alla och tycker det är en helt OK serie.
    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2018/01/11/hett-i-hyllan-74/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag såg att jag var på fel år. Den kom ju 2017 :)

      Radera
  2. Jag har läst alla utom den senaste novellsamlingen

    SvaraRadera
  3. Glömde min länk http://eggetbok.blogspot.se/2018/01/hett-i-hyllan-34.html.

    SvaraRadera
  4. Har inte heller läst någon bok av Viveca Sten, trots att jag har i alla fall en i bokhyllan. min hyllvärmare finns här https://boklysten.blogspot.se/2018/01/hett-i-hyllan-126.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt i alla fall att jag inte är ensam :)

      Radera
  5. Är mitt i serien om sandham och jag kan väl säga att det är rätt bra serie.

    https://mittbokintresse.blogspot.se/2018/01/hett-i-hyllan-vecka-22018.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara böckerna är bättre än TV-serien så är jag egentligen nöjd.

      Radera
  6. Har inte läst en enda bok ur denna serie.

    Här kommer min heta bok:
    https://lenasgodsaker.blogspot.se/2018/01/hett-i-hyllan-126.html

    SvaraRadera
  7. Så, lite sen idag. Jag har läst de tre första böckerna och tycker nog inte att de är superduperbra. Serien ryser jag av och böckerna är bättre.

    http://frokenchristina.blogspot.se/2018/01/hett-i-hyllan-126.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju lite orolig att böckerna ska vara lika dåliga som TV-serien, men det låter ju som att de är bättre i alla fall. Får väl se om de är tillräcklig mycket bättre :)

      Radera
  8. I ambitionen att läsa mig igenom hela det svenska deckarundret eller nästintill köpte jag ett par böcker av Steen på second hand. Har fortfarande inte läst dem, men borde nog.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns lite som att det tillhör allmänbildningen att ha läst någon av hennes böcker :)

      Radera