måndag 29 januari 2018

TV-serie: Manhunt: Unabomber (2017)

Titel: Manhunt: Unabomber
Originaltitel: Manhunt: Unabomber
Genre: Drama
Skapad av: Andrew Sodroski, Jim Clemente, Tony Gittelson
TV-bolag: Discovery
Skådespelare: Sam Worthington, Paul Bettany, Lynn Collins, Stan Cole, Keisha Castle-Hughes
Premiär: 2017-08-01
Produktionsland: USA
Antal avsnitt: 8
Avsnittslängd: ca 45 min
Såg den på Netflix januari 2018




Handling
Manhunt: Unabomber följer FBI-agenten Jim Fitzgerald, som spårade upp Ted Kaczynksi, Unabombaren, och såg till att han drogs inför rätta genom sin expertis inom profilering och forensisk lingvistik.

Min kommentar
Den här serien fick sambon rekommenderad av en kollega och eftersom vi fortsätter att beta av serier på Netflix så tyckte vi att vi lika gärna kunde prova. Det lät ju som att den kunde vara intressant.

Efter kanske 15-20 minuter in i första avsnittet så var jag nästan beredd att ge upp den. Det hoppades friskt mellan olika år, fram och tillbaka, fram och tillbaka. Det blev oerhört rörigt. Varför sker inget i kronologisk ordning längre? Jag stör mig jättemycket på detta.

Det är ju en intressant historia det här och precis som vanligt så funderar jag på hur mycket sanning det finns här. När jag googlar lite så verkar det mesta ändå vara rätt och riktigt. Det får mig att inte känna mig ett dugg förvånad över att så många brottslingar kommer undan. FBI:s agerande gör mig så frustrerad.

Den enda skådespelaren jag känner igen på riktigt är Sam Worthington och han är lysande. Med små medel förmedlar han massor. Han gör den här smått besatta karaktären väldigt trovärdigt.

Jag kan rekommendera den här serien om man är intresserad av Unabombaren, men har man inget intresse av det fallet eller verkliga rättsfall rent generellt så kan man nog hoppa över den. Men jag är ändå glad att jag har sett den.



TV-serier.nu hade säsongen 4,0 i genomsnitt.
IMDb hade hela serien 8,2 i genomsnitt (beräknat på 15 217 betyg).
Jag ger säsongen 3,5.


Serien är
TråkigKlurig
RoligFörutsägbar
TrovärdigSnyggt foto
OsannolikSpännande
RomantiskFör lång
SorgligFör kort

Serien kan köpas på discshop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar