torsdag 4 januari 2018

Sammanfattning Hett i hyllan 2017

Det är återigen dags för Hett i hyllan-facit, eller vad man nu ska kalla det. Alltså hur det har gått. Har det hjälpt? Hur många av böckerna som varit med där har jag läst? Visst vore det lämpligt att visa upp ett resultat på årsbasis.

Vissa veckor har fler än en bok fått vara med så inte mindre än 71 böcker har synts i Hett i hyllan under 2017. Av dessa har jag läst 17 stycken bara under 2017, nästan 24%. Det kan man ju tycka vad man vill om och kanske är det inte så jätteimponerande, men 17 av mina varmaste, dammigaste böcker har blivit lästa på ett år.

En annan bonus med detta är att av dessa 17 böcker så har 3 fått flytta hemifrån, vilket betyder aningens mer plats i hyllan. Ett par av de återstående ligger och väntar på att få flytta de också.

Totalt under alla dessa 125 veckor så har 192 böcker visats upp och av dessa har jag läst 38 stycken, vilket gör nästan 20%. Av dessa har 12 stycken fått nya hem.

Jag skulle vilja påstå att det bara har haft positiva effekter det här med Hett i hyllan.

6 kommentarer:

  1. Jag har mest funderat på att läsa fler. Till att göra sig av med några har jag inte kommit :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill egentligen inte göra mig av med böckerna, men jag har nog böcker för minst två Billy som inte får plats nu :(

      Radera
  2. hoppas de dammiga inte tagit slut :)

    SvaraRadera
  3. Egentligen skulle man läsa minst 25 % av sina Hett i hyllan böcker.

    SvaraRadera