måndag 16 juli 2018

TV-serie: Suits - Säsong 2

Titel: Suits
Originaltitel: Suits
Genre: Drama
Skapad av: Aaron Korsh
TV-bolag: USA Network
Skådespelare: Gabriel Macht, Patrick J. Adams, Sarah Rafferty, Meghan Markle, Gina Torres
Premiär: 2012-06-14
Produktionsland: USA
Antal avsnitt: 16
Avsnittslängd: ca 45 min
Såg den på DVD juni-juli 2018





Handling
Harvey och Mike gör sitt bästa för att bevara sin hemlighet, men samtidigt måste de hantera dramatiska, privata händelser, krävande fall och de problem som uppstår i och med att firmans grundare Daniel Hardman är tillbaka.

Min kommentar
I vintras såg vi ju äntligen den första säsongen av den här serien och då var jag helt säker på att det inte skulle dröja så länge innan det blev dags för andra säsongen. Med tanke på hur länge "snart" kan vara för mig så är fyra månader rekordsnabbt.

Tyvärr så tycker jag inte att den här andra säsongen är lika bra som den första. Jag tyckte ju att en av de bra sakerna var att det hela tiden var avslutade fall, men här blir det alldeles för mycket och utdraget om den där Hardman. Han är som en bumerang som hela tiden vänder tillbaka och jag är så less på det till slut. Det blir för mycket av samma sak och tjusningen med det omväxlande är helt borta. Nu hoppas jag verkligen att det är ett avslutat kapitel.

Harvey börjar bete sig som om han har storhetsvansinne. Mike också, fast i lite mindre skala. Jag ver lite orolig att favoriten Donna skulle försvinna för gott, men hon kom tack och lov tillbaka (hon är fortfarande min favorit). Louis Litt är så otroligt lätt att avsky och jag måste säga att han är en riktigt bra skådis som får mig att känna så där. Han har dessutom utseendet emot sig (i alla fall i den här serien) med det där råttliknande ansiktet. Trots att jag avskyr honom så kan jag känna med honom. Det är inte svårt att förstå vad det är som driver honom.

Det bästa med den här serien, i första säsongen, var kemin mellan Harvey/Mike och Harvey/Donna. I andra säsongen så är de tyvärr inte tillsammans lika mycket, men ibland glimrar det till och då kommer jag ihåg vad det är jag gillar med den här serien. Jag känner mig kanske inte lika taggad på att se tredje säsongen, men det kommer säkert inte att dröja så länge.



TV-serier.nu hade säsongen 4,2 i genomsnitt.
IMDb hade hela serien 8,6 i genomsnitt (beräknat på 303 899 betyg).
Jag ger säsongen 3,5.
Serien är
TråkigKlurig
RoligFörutsägbar
TrovärdigSnyggt foto
OsannolikSpännande
RomantiskFör lång
SorgligFör kort

Serien kan köpas på cdon och discshop.

7 kommentarer:

  1. gillade, såg det i svt, och avslut med kungligt bröllop:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2018/05/upptagna-vi-oppet-rojalister.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Orkar inte vara uppe så länge på kvällarna att jag kan titta när det sänds, men nu finns serien på Netflix så... :)

      Radera
    2. i svtPlay kan du titta vilken tid elller dag du vill, ibland tittar jag i sängen med min lilla iPad :)

      Radera
    3. (de flesta serier är kvar i svtPlay en vecka, har du inte testat?? Gratis! ☺️

      Radera
    4. De flesta program finns bara på SVTPlay på nätet och jag vägrar att titta på en liten skärm. Då kan jag lika gärna vara utan :) Nu har vi skaffat en liten manick som gör att vi kan titta på SVTPlay genom TV:n, men nu finns det ju inga Suits där. Dock finns de ju på Netflix, så det är inga problem :)

      Radera
  2. Gillar den här serien jättemycket, sett alla säsonger som visats på SVT och hoppas på fortsättning. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hann inte upptäcka den när den gick på SVT och så brukar de dessutom sända sådana program för sent på kvällen för mig :( På Netflix finns sex säsonger nu så där har vi att göra ett tag :)

      Radera