fredag 20 juli 2018

Bokpaket är de bästa paketen

Det har ju varit lite lugnare på bokfronten, när det gäller nytt, men till och med mitt i juli ramlar det in paket.

Kidnappad av S B Caves hade jag med på min lista över intressanta boksläpp i maj. Den har tydligen blivit försenad för den dök upp här i förra veckan. Den verkar väldigt spännande och att den är en debut gör mig än mer sugen på att läsa den. Tack till Modernista!

Sedan blev det en tur till Göteborg. Där det ju finns en Adlibris Marknad. Det var väldigt dumt av mig att gå in där. I alla fall andra gången. Då kom jag ut med dessa samt den fina tygkassen att bära dem i. En äkta man av Dennis Lehane, Syndabocken av Sofie Sarenbrant, Före fallet av Noah Hawley, Den röda adressboken av Sofia Lundberg, I morgon kommer jag att sakna dig av Heine Bakkeid och Sonjas andra chans av Åsa Hellberg.

När vi kom hem från Göteborg så låg det en bok och väntade på hallgolvet. Silvervägen av Stina Jackson vann jag i en utlottning hos Bokboxen. Jag är så glad att jag vann, jag har hört så otroligt mycket bra om den.

6 kommentarer:

  1. jag har en hög biblioteksböcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag får behålla mina böcker hur länge jag vill :)

      Radera
  2. Silvervägen skulle jag vilja läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev så löjligt glad när jag vann den :)

      Radera
  3. Silvervägen är otroligt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla verkar ju faktiskt vara överens om det :)

      Radera